Telt-tur i høststormen

Heldige meg har fått besøk av min yngste søster. Hun har høstferie og skal være i Bergen til tirsdag!!! Love it :-) I går pakket vi sekkene våre for å gå tur over Vidden, og overnatte i telt sammen.

Dagen startet dårlig.
Jeg var på badet, og døren gikk i vranglås. For å gjøre en lang historie kort så måtte tilkalle naboen vår som til slutt måtte brekke opp hele døra for å få meg ut!!! Oh happy morning...

Vi kom oss ut døren to timer senere enn planlagt og tok Ulriksbanen opp til Ulriken :-)

På Ulrikens topp var det bare helt konge. DET gode været og skikkelig fin utsikt.
Vidden er så fin om høsten....

Lunsjpause

Det var iskaldt på Vidden i går, men det kom seg utover dagen når solen fikk stått på litt.
Vi fant oss en fin liten "solhole" med le for vinden hvor vi bestemte oss for å sette opp teltet.

Vi lagde middag og koste oss i solsteiken...

... Og la oss inn i teltet tidlig. Vi hadde teltkos med kjeks, prat og "mitt skip et lastet med...." Vi holdt på med bokstaven "S" i en time og femten minutter. Ha, ha... Kreative jenter ;-)

Vi fikk ikke sove lenge. Klokken 23 snudde vinden og hele teltet ristet. Det viste seg at den fine teltplassen med le fra vinden ikke var så fin likevel. Vinden ristet skikkelig i teltet, og klokken 01.00 ble jeg rett og slett ganske bekymret. Ingen av oss fikk sove, og vinden ble bare kraftigere og kraftigere. Klokken 03.00 var det så ille at teltstengene begynte å flakse og taket blåste helt ned i hodene våre. Korttenkte soresøster altså!!!

Vi bestemte oss for å pakke sammen telt og gå hjem, før hele teltet kom til å blåse fra hverandre! Hanna lå oppå teltet og holdt ting på plass mens jeg forsøkte å pakke oss sammen... Klokken 04.30 sto vi klare i mørket for å gå hjem. Måneskinnstur med hodelykter. Vi var trøtte, men turen hjem gikk veldig fint. Sååå deilig å legge seg i myke senger klokken 07.00 i dag tidlig.

Jeg har verdens tøffeste lillesøster. Ingen klaging, og bare godt humør! Du er BEST Hanna :-)
Neste gang skal vi finne en lun teltplass...

Hilde

09.10.2011 kl.13:50

Dere er tøffe begge to! Jeg elsker at dere er så sporty og at dere hadde vett til å dra hjem. To like gode egenskaper...

Kos dere resten av ferien. Hanna er heldig som har en så god storesøster og jeg heldig som har dere begge =)))))

09.10.2011 kl.13:58

Hilde: Å, takk mamma :-) Vi er glad som har deg og.

Helen - Kjernesunn Nordkvinne

09.10.2011 kl.13:59

Det var jo godt du ikke var alene hjemme da når døren gikk i vranglås!!

healthyforlife

09.10.2011 kl.14:17

Så herlig det så ut!

09.10.2011 kl.14:19

healthyforlife: Ja, i går var det fantastisk... I natt var det litt kjipt. Men det ble jo et eventyr av det også ;-)

Louise

09.10.2011 kl.14:22

Så koselig :) Takk for kommentar <3

09.10.2011 kl.14:32

Helen: JA!!! Jeg tenkte på det- tenk om ytterdøren var låst... Uff :-) Men hadde jeg vært alene hjemme hadde jeg sikkert ikke låst baderomsdøren...

Louise: Knallkoselig :-)

Veronika Strand

09.10.2011 kl.17:37

Hei Christine!

Utrolig flott blogg du har. Inspirerende og engasjerende lesing. Liker at du bruker masse bilder:-)

Dette må du fortsette med, for nå tenker jeg å følge med på bloggen din :-D

Mvh Veronika Strand (fra master i samfunnsarbeid)

09.10.2011 kl.17:56

Veronika Strand: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar; Nå ble jeg glad :-)

Helen - Kjernesunn Nordkvinne

09.10.2011 kl.20:33

SV: Nei det er sant... Da er det lissom ingen grunn til å låse.. :)

Vibeke

09.10.2011 kl.21:22

Haha! Digger måten du skriver på! :-D

Godt at Hanna endelig fikk tatt Ulriksbanen da.. Noe gøy i høstværet. :-)

SPORTY jenter! Kos dere videre!

Vi har foresten og hatt en super helg på Hidra! Fått masse hummer, spilt masse masse masse spill og spist deilig mat :-D Mmmm!!! :-D

09.10.2011 kl.21:37

Vibeke: Åååå!!! Heldigene. Blir det hummerspising og da eller sparing for alle penga? Vi har hatt det topp :-) Men må inrømme det var deilig å komme hjem i dag til tørt hus med ved i ovnen. Nå strikker vi og har film marathon. Tjohei.

Vibeke

10.10.2011 kl.15:05

Så kos!!

Nei vi må nok spare til jul sa far.. :-)

10.10.2011 kl.18:16

Vibeke: Hipp hurraaaaa :-)

Sarah

22.09.2013 kl.13:38

Hanna? Har hun gått på Haraldsvang ungdomsskole?

Jeg fant enne bloggen fordi jeg i skrivende øyeblikk står klar med sekk på ryggen og er på vei opp Ulrikken for å sove i telt. Og så plutselig ser jeg bilde av ei som jeg var vikarlærer for i Haugesund! Dvs, hvis bildet ikke lurer meg.

Så tøffe dere er uansett! Sprekt gjort å stikke hjem igjen i mørket :)

Takk for en artig blogg!

Mvh

Sarah

22.09.2013 kl.16:08

Sarah: Yes, det er min beste, lille Hanna :-)

Det var en fantastisk tur. Man trenger ikke reise langt for å finne fine teltsteder; heldigvis. Håper dere får en like fin tur som vi hadde- men med mye mindre vind ;-)

31, Bergen

Hei du :-) Så hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket å bli 31 år gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt på 1,5 år. Jeg er gründer og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendørs i små grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; året rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregår utendørs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge på langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira på å begi meg ut på enda flere vågale drømmer- og drømmer er det ikke mangel på! Jeg trener mot mitt første ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Følg meg gjerne på veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg også på instagram og facebook ved å søke christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.