BERGEN- VOSS

Mannen min har syklet Bergen- Voss hvert r siden 2010.
Hvert r har jeg fulgt han til startstreken
... og hvert r skulle jeg nske jeg stilte sammen med han.

Bergen- Voss 2011

I r har jeg syklet en god del, og da jeg hadde s mye g p under Skjrgrdsrittet for to helger siden fristet det delta p flere sykkelritt. Den aller beste treningen er stille p lp, for da presser man seg mer enn vanlig. Dessuten fr man lpserfaring ogen pekepinn p hvordan man ligger an formmessig i forhold til andre lp.Sykkeletappen p fullironman er 180 km, og Bergen- Voss var i r 163 km og 2100 hydemeter. Jeg lekte med tanken p sykle Bergen- Voss i r for ta lpet som en del av treningen mot ironman, men det satt litt inne melde seg p da jeg s at Yr.no meldte 14 mm nedbr og mye vind. Og s er det jo skummelt sykle sammen med andre, i lag. Men jeg fant en billig billett p finn.no 3 dager fr lpet,jeg la inn bestilling p fint vr, og nr man frst er pmeldt noe lar man jo ikke la vre stille, uansett...

Jeg skulle sykle sammen med mannen min, svigerfar og sykkelgjengen deres. De hadde planer om sykle mellom 5.30 og6 timer, og min plan var flge med de hele veien, og komme i ml under 6 timer.

Vi startet veldig rolig ut av Bergen, og det gikk veldig bra. Men jeg kjente fort at jeg var ganske tung i kroppen. Jeg hang p heltfint inn til Gullfjellet. Opp bakken faltjeg litt bak de fremmerste i feltet, men vi tok de igjen i nedoverbakkene fra Gullfjellet. Etter 3 mil begynte jeg f skikkelig gnagsr midt mellom beina (rdme), og jeg klarte ikke lengre sitte nedp setet. Men slippe feltet var uaktuelt. Jeg beit tenna sammen, og syklet videre uten sitte. Rett fr oppoverbakkene til Kvamskogen 3 mil senere var lrene mine fulle av syre, og jeg kunne ikke lengre holde hemmelig at jeg hadde gnagsr og hadde problemer med henge p av den grunn. Mannen min insisterte p at vi skulle stoppe for justere setet, and so we did. Straks ble verden litt bedre, og vi hentet fint inn resten av feltet vrtp pit- stoppet i Norheimsund. (de stopper tiden p toppen av bakkene fr siste nedkjring i Nordheimsund, og starter tiden igjen rett etter senter av Nordheimsund).

I Nordheimsund ble det et dostopp, litt pfyll av mat og drikke,og s syklet vi videre sammen med gjengen.

Jeg kjente mindre til gnagsret, og jeg hadde bestemt meg for at det var uaktuelt slippe feltet igjen. Jeg hang fint p hele veien, og s hrte vi et stort smell. En av lagkapteinene pungterte. Vi syklet videre, men feltet var ikke like strukturert etter det. Mannen min og jeg syklet fra, og l alene helt til en mil fr de bratte, svingete veiene fr Skjervet. Vi kom oss fint opp bakken, og fra toppen og inn til Voss satt mannen min inn alle krefter. Jeg og svigerfar hang p, og vi syklet p alt vi hadde de siste 15 km til ml. Snittfarten ble 41 km/t (!!!) helt fra toppen av Skjervet og inn til Voss. Det fltes rtt som en siste spurt.

Hm, hvem syklet frst, tro? Grus i hele ansiktet; slik er det henge p hjul i regnvr

Vi kom i ml p 6 timer og 3 minutter.

Jeg ble straks litt skuffet over at vi ikke ndde mlet vrt p under 6 timer. Men s oppdagde jeg at jeg var 12. beste kvinne i min klasse, og da ble jeg littglad likevel. I tillegg var ikke forholdene optimale med verkende gnagsr, masse veiarbeid, regn og felt i opplsning. Men uansett s har jeg fullfrt mitt frste Bergen- Voss, og det har jeg ikke lov til vre misfornyd med...

Jeg vil sykle mer, jeg vil bli bedre
Og jeg har s lyst p en ny sykkel som passer meg at jeg nesten dr

Anette

07.06.2015 kl.19:06

Gratulerer med vel gjennomfrt! Litt uhell hrer med - vi hadde en som punkterte 3 ganger!! N er det slutt p si at du ikke trr vre med p BTC treninger - du er tffere enn de fleste! Neste karusell er 18. juni....

09.06.2015 kl.13:56

Anette: Tusen takk, da kan jeg krysse av Bergen- Voss p "to do" listen ogs... Selv om jeg nok tar turen igjen :-) 3 punkteringer p samme person? Steikje, det er max uflaks det.

Jeg skal nok dukke opp p noen BTC treninger. Det er litt vanskelig f til med en del kveldsjobbing og mann i turnus. Neste trikarusell jobber jeg, igjen. Men utesvmming, det M bare prioriteres :-) Takk for oppmuntring og pushing, du er topp.

Sissel Juliana Linge

18.06.2015 kl.01:51

S sprek du er!

26.06.2015 kl.20:45

Sissel Juliana Linge: Takk :-D

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.