RACE RAPPORT; SALOMON RACE TOUR

For en stund siden var jeg med p mitt frste terrenglp
Salomon race tour; rett over 9 km p Bergens tak

Jeg bare str her stiv som en pinne og smiler, jeg.

Jeg har lenge drmt om lpe mer i terreng.

Jeg tror vi er fdt til lpe, men vi er IKKE fdt til lpe p asfalt. Jeg har likevel lpt min dose mil p asfalt opp gjennom rene, og jeg har skylt p at man m bestige hye fjell for komme til terreng i Bergen, og DET er langt fra tidseffektivt. Likevel; bli rimelig god p terrenglping har sttt p planen min en stund, og hva var vel bedre enn pangstarte treningsmlet mitt med et terrenglp en onsdags ettermiddag?

Jeg gjorde meg klar til lpe og jeg visualiserte turen. Ruten gikk fra Montana, rett opp til Natlandsfjellet p en sti jeg aldri har testet fr. Vi skulle lpe videre nedenfor Nubbevannet, over til Glvrevannet, opp til turnerhytten p vidden og strake veien ned igjen til Montana. 9,1 km og 513 hydemetre. Jeg s for meg at jeg skulle sprette av grde som en gaselle mens jeg nyt Bergensfjellene i vakker utsikt.

Jeg fikk til og med tid til bildestopp!

Jeg stilte til start i nydelig solskinn, 3 dager etter Os triathlon.

Mitt 5 . lp (inkludert fulldistanse ironman og et skogsmaraton) p 5 uker (galskap; JA). Kroppen fltes tung og jeg var sliten fr start. Jeg bestemte meg for bare ta det som en testtur for se om dette kunne vre noe for meg. Planen var g i alle bakkene og lpe der det var noen lunde flatt. Jeg pratet med kjente p startstreken og da startskuddet gikk satte jeg ut i rask gange. Jeg gikk helt opp til Natlandsfjell, s jogget jeg over fine stier i en lett motbakke. Ikke lenge etter oppdaget jeg at jeg allerede hadde gtt feil. Jeg mtte snu, lpe tilbake for oppdage at jeg hadde lpt for langt tilbake for snu en gang til og fortsette i riktig lype. Jeg lp i slevann, i myr, p steiner... Og s trynte jeg kraftig med rompa p en vond stein. AUCH; det kjentes! Jeg har en vond bekkenlsning som ikke vil forsvinne, og jeg sendte noen tanker til kiropraktoren min somnylig hadde bedtmeg om vre forsiktig medkroppen min...Jeg ndde Glvrevatnet der jeg gr hyppige turer fra Sdalen og fortsatte med rask gange i den bratte, lange oppoverbakken mot turnerhytten. Dagens andre, og siste flate strekning. Ellers var det opp- opp- opp og ned- ned- ned. Noen gasellelping ble det ikke, men jeg tok i samtidig som jeg klarte nyte utsikten.

Her lper jeg med super utsikt. Foto fra arrangren

Innen jegpasserte Turnerhytten var det lagt nye treningsml; jeg skal bli flink til lpe i Bergensfjellene! Jeg skal bli kvitt marsipanlaget p kroppen min og bli en spretten fjellgeit som klarer lpe opp alle de vakre fjellstiene. Terrenglp ER noe for meg; jeg bare lp og tenkte fine tanker... Og oppdaget at jeg nok en gang hadde klart lpe meg ut av de merkede stiene. Lav kveldssol blendet for de norske flaggene som ble brukt til lypemerking. Men, men. Det var en fin dag, jeg kost meg i fjellene, enda en ekstra avstikker i fjelletmtte g greit. Jeg begynte nedoverstigningen og kom til verdens fineste, lille vann; nok et sted jeg ikke har beskt fr. Her skal jeg jammen meg ta med mann og barn og telte!

Foto: Vegard Breie. Tenk at jeg har ftt ta del i dette da! Eventyrutsikt

Ved steinrysen til Ulriken stod mann og barn og heiet. Jeg blir like glad for se de i lypen; hver gang.Vi pratet en liten stund fr jeg la inn en liten sluttjogg i de bratte nedoverbakkene...

Jeg kom vel i ml, med nye treningsml og drmmer...
Terrenglping er topp!

Prv det

christinestrening

31, Bergen

Hei. Jeg heter Christine, er gift og mamma til en gutt p snart 2 r. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber som grnder i egen bedrift med utetrening; www.christinestrening.com. Hos meg finner du effektive bootcamper og babybootcamper ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015 og fulldistanse ironman (Coastman) i august 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.