> Friluftsliv (christinestrening)

MINE TOPP 5 TURER

Ååå, som jeg savner langturer
... med telt, ski, tung sekk og divese utstyr

Det blir ikke mange langturer på oss denne vinteren, med en nybakt baby i hus. Målet er å både gå hytte til hytte og stå mer på ski i slalombakken med babyen før vinteren er omme, men noe langtur blir det ikke med det første. Vi har en aktiv baby som ikke liker å sitte stille så lenge om gangen. Jeg ønsker at hans første turopplevelser skal bli gode opplevelser og at de skal foregår på hans premisser. Vi skal selvfølgelig ta han med på mange telturer, skiturer og gåturer i skog og mark, men rekkevidden vår ble plutselig mye kortere.

Jeg tenkte å dele mine topp 5 turer med dere!

1. Skåla opp

Skåla opp er nordens lengste motbakke. Turen går fra havnivå til nesten 1848 m.o.h.  Vi gikk turen rundt påsketider i 2011. Vi våknet turklare i regnvær og tåke! Vi var veldig usikre på om vi skulle gå pga. været men mannen min var 100% sikker på at det kom til å bli sol senere på dagen. Det ble det. Vi kom over skylaget på 1.500 m høyde og livet var fantasisk. Da vi kom opp var det strålende sol, og jeg fikk se hele Jostedaldbreen, og mange av 2.000 meter toppene jeg drømmer om. Der og da fikk jeg en tro på at jeg kan klare ALT jeg vil bare jeg går inn for det.

Du kan lese mer om turen HER

2. Jostedalsbreen på langs

Neste store tur var Jostedalsbreen på langs, og min første 2.000 meters topp.
Det var i tillegg en veldig bratt topp som krevde klyving. Skummelt, men SÅ hærlig!!!

Det kan du lese mer om HER

3. Norge på langs på sykkel

Tredje store, store tur var da jeg syklet Norge på langs, helt alene.
Det var en fantastisk mestringsfølelse!!! Og jeg opplevde så masse bra!!!

Du kan lese om hele turen HER

4. Tur til Såta i Kvamskogen

Man må ikke alltid ut på langtur for å finne de fineste turopplevelsene.
Jeg synes skitur til Såta er magisk!

5. Seiltur inn til Rosendal, for så og bestige flotte Malmanganuten

Ingenting er som å ta båten ut på sjøen når solen titter frem, og ha båten som utgangspunkt for mange fine fjellturer. Du kan lese mer om turen HER

... Ok da, jeg smyger inn ett tips til:
Klatretur tit Trolltunga via Farrata. Det MÅ oppleves. Du kan lese om turen HER

VINTERFRILUFTSLIV MED BARN

Ååå, som vi elsker snøen
... og som vi har gledet oss til å introdusere vinterfriluftsliv for mini

Naboen har laget en super snøhule, og vi har laget verdens største snømann i hagen

En av hovedgrunnene til at vi valgte å flytte til Sædalen er at naturen er så tilgjengelig.

Vi har et stort friluftsområde like bak blokken vår som vi bruker flittig. I går pakket vi med oss middagen, kulegrill, varm saft på Thermos og liggeunderlag, og dro på tur i område der vi bort. Etter 10 min gange (for mini på 1,5 år) lagde vi camp og koste oss ute i snøen i hele tre timer.

Det er digg å slippe å kjøre i timesvis for å komme til fine turområder.
Det kan jo ikke bli bedre enn dette

FJELLTUR MED MINI I PULK

Årh, livet altså!
Jeg lever for dager som dette

I dag tidlig dro vi på spontantur helt til Vikafjell.
Der var det magiske tilstander; flotte fjell, stor sol som varmet godt, fin snø og ikke et vindpust.

Vi hadde garantert fjellets kuleste pulk, fra 70-tallet.

Vi fikk erfare at mini stortrives i pulk; når han skal sove vel å merke... Da han var våken ville han aller helst hoppe ut av pulken i fart i ekte Ola stil. Han sitter ikke stille et sekund den lille krabaten vår, og ute i snøen er ikke et unntak :-)

Vi gikk noen meter opp i fjellveggen og spiste matpakkene våre.
Da han var soveklar la vi han i pulken, og han sovnet i rekordfart!

Da kunne vi lange mer ut; bare synd at jeg har skisko som lager gnagsår allerede etter 500 meter!

Ååå, jeg vil tilbake!

#tur #baby #friluftsliv #fjelltur #påsketur #ski

PÅ TOPPEN AV VERDEN

Hurra for en fin dag!
Sol, fjell og godt selskap.

... Det kan jo ikke bli bedre enn det.

I dag tidlig pakket vi bilen og satte nesen mot Kvamskogen.

Vi skulle på hytten for å hente (og testkjøre) pulken mannen min opplevde fjellheimen i da han var liten. Vi fant pulken; men snøen var det verre med. Vi koste oss i den varme hytteveggen før vi snørte skoene og gikk til fjells- uten ski på beina. Mini koste seg i bæreselen. Det eneste jeg synes er minus med ergo baby bæreselen er at babyen ikke kan sitte med kroppen utover vendt. Når han likevel må sitte inn mot kroppen er det like greit å ha han på ryggen; der er så mye bedre å bære slik... Selv om jeg savnet å klemme på han underveis.

Nå ligger skiene og pulken i bilen, og i morgen står Myrkdalen for tur.

Der er det garantert snø, og vi skal endelig få luftet skiene våre litt. Det er rett over to timers kjøretur hver vei, så nå må vi pakke oss ferdige og komme oss ut av huset så fort mini er klar for dagens første powernap i 7- tiden i morgen tidlig.

Hurra for magiske dager i fjellet <3

#friluftsliv #ski #pulk #baby #fjelltur #turmedbaby

FINESTE DAGEN

Dagen startet som den stort sett pleier å starte.

Litt for tidlig (sånn kl 05.30) etter litt for mange oppvåkninger om natten (sånn sirka 7-8 ganger). Småen er en morgenfugl som også liker å få hyppige besøk om natten. Jeg gned meg i øynene, tuslet inn på naborommet og plukket opp verdens blideste morgenfugl. Vi lagde oss en god porsjon med grøt og spiste frokost med et stort glis rundt munnen og sa MMMM skikkelig høylytt mens vi koste oss i de tidlige morgentimer. Klokken 8 tok vi oss en liten powernap, så var vi som vanlig klare for nye eventyr.

Det har vært sol i to uker (!!!) i Bergen, og vi har nesten slitt ut asfalten i Sædalen fra alle trilleturene våre. Plutselig kom jeg på at vi kunne pakke oss inn i bilen og sette nesten mot Fløyen for en ordentlig fjelltur. De siste solstrålene skulle nytes; i morgen melder de nemlig regn.

Hvorfor har vi ikke gjort dette før?

Dream team

Vi gikk opp til Fløyen med bæresele, og på toppen koste vi oss med smoothie, solbading og den fineste utsikten. Småen fant seg en lekekamerat på 9 måneder, og vi kom i prat med mange fine mennesker. Etter en time på toppen ble babyen min trøtt. Da var det sovetid for han, og trening for mamma.

Med småen sovende i vognen løp jeg pesende opp alle bakkene til Brusehytten, og ned igjen via Skomakerdiket og Skansemyren. Å løpe med barnevogn er ingen spøk! Vi snakker syrefest av nye dimensjoner. Men med god fart oppover, jevn høy puls og nydeleg vær smilte jeg fra øre til øre. Vi snakker ekte lykkerus og fjellglede. Dersom en ikke får god kondis og flotte bein av å løpe i fjellet, vet ikke jeg. Fjellturer er noe av den beste treninga en kan få. En trener både styrke og kondisjon, og det gjør virkelig godt å komme seg ut i frisk luft og flott natur!

Flaks for meg at jeg allerede har funnet drømmeprinsen!

Dagen toppet seg da jeg fikk telefon av en av mine beste venninner og forlover som ville komme på besøk! Kaffe, latter og jentesnakk i solen på terassen; kan det bli bedre? Nå håper jeg dagen topper seg enda en gang med at småen overrasker oss stort med å sove noen timer i strekk i natt. Det hadde vært noe det!

#tur #bergen #mammatrening #baby #kondisjon #løping #friluftsliv

MINE TOPP 5 TURER

Ååå, som jeg savner langturer
... med telt, ski, tung sekk og divese utstyr

Det blir ikke mange langturer på oss denne vinteren, med en nybakt baby i hus. Målet er å både gå hytte til hytte og stå litt på ski i slalombakken med babyen før vinteren er omme. Men noe langtur blir det ikke med det første. Vi har en aktiv baby som ikke liker å sitte stille så lenge om gangen. Jeg ønsker at hans første turopplevelser skal bli gode opplevelser og at de skal foregår på hans premisser. Vi skal selvfølgelig ta han med på mange telturer, skiturer og gåturer i skog og mark, men rekkevidden vår ble plutselig mye kortere. Snart er han gammel nok til å ha barnevakt en natt eller to, og da blir det nok noen turer på oss. Men inntill da får jeg nøye meg med turdrømmene mine.

Jeg tenkte å dele mine topp 5 turer med dere!

1. Skåla opp

Du kan lese mer om turen HER

2. Jostedalsbreen på langs

Neste store tur var Jostedalsbreen på langs, og min første 2.000 meters topp.

Det kan du lese mer om HER

3. Norge på langs på sykkel

Tredje store, store tur var da jeg syklet Norge på langs, helt alene.
Det var en fantastisk mestringsfølelse!!! Og jeg opplevde så masse bra!!!

Du kan lese om hele turen HER

4. Tur til Såta i Kvamskogen

Man må ikke alltid ut på langtur for å finne de fineste turopplevelsene.
Jeg synes skitur til Såta er magisk!

5. Seiltur inn til Rosendal, for så og bestige flotte Malmanganuten

... Ok da, jeg smyger inn ett tips til:
Klatretur tit Trolltunga via Farrata. Det MÅ oppleves. Du kan lese om turen HER

LANGTUR

Jeg er så glad for at jeg endelig føler meg frisk og rask igjen.

Jeg var i elendig form helt frem til svangerskapsuke 27 (det er nesten 7 mnd det!). Jeg var kvalm hver dag- noe som gjorde meg skikkelig sliten. Jeg fikk ikke sove særlig godt og bekkenet gjorde vondt! Etter uke 27 har formen bare blitt bedre, og det er så ubeskrivelig deilig å ha litt overskudd igjen. Humøret kommer krypende tilbake, kvalm blir jeg bare dersom jeg spiser etter klokken 19 og bekkenet gjør ikke vondt hele tiden iallefall. Det er mye enklere (og hyggeligere) å være gravid når kroppen endelig spiller på samme lag som meg igjen. Jeg håper der varer!

Med nyfunnet energi blir jeg også rastløs, og i dag måtte jeg opp i fjellheimen igjen! Mannen har fri og han ville være med. *Lykke*. Vi gikk samme turen jeg gikk på lørdag; Sædalen- Turnerhytten på Vidden- Ulriken. Det var kjempefint der oppe i dag også, men det blåste godt på Vidden.

... Det er jammen godt at glidelåsen i Bergansjakken fortsatt går igjen.

Når jeg går tur for tiden drømmer jeg mye om familielivet i kombinasjon med friluftslivet. Jeg gleder meg sånn til å tusle i fjellet med skrikerunger på slep. Og jeg smiler godt når jeg møter på småbarnsfamilier langt inne i fjellet; det viser jo at det er mulig å få til. Jeg håper vi er så heldige at vi får friske barn som kan være med på mange sprell.

Da vi kom til Ulriken var bekkenet mitt ømt, så etter en rastepause tok vi Ulriksbanen ned fra fjellet.

Turen tok 4 timer, og nå kjenner jeg det godt i bekkenet gjen, men det er SÅ verdt det.
... Jeg vet at med et par dager hvile og trening i slynge hos fysio blir jeg fint lappet sammen igjen :-)

FINALLY SUMMER!

WHAT A DAY!!!

Årets første, skikkelige sommerdag; Selvsagt måtte jeg på langtur i fjellet.

Jeg har blitt hekta på den fine veien fra Sædalen og opp til Gløvrevannet, og har tatt turen opp dit tre ganger denne uken. Jeg er så glad for at vi har flyttet til så mange gode turmuligheter. Det er en hel ny verden her jo! I dag var planen å gå opp samme vei, videre til bunnen av Ulriken og ned til Montana. Meeeen, en god plan kan da alltids endres? Da jeg kom til toppen ble jeg fristet av skiltet som viste veien til Vidden og Turnerhytten. Jeg måtte ikke tenke meg om mange ganger før jeg labbet innover Vidden med en god omvei til Ulrikens topp.

Det gikk opp, opp, opp.

Etter 2 timer i varmen og bratte oppoverbakker begynte jeg å lure på om jeg hadde tatt riktig avgjørelse om å gå langtur, alene og gravid i uke 30. Jeg var sliiiten. Men etter litt betenkningstid kom jeg frem til at "jeg er jo ikke syk, bare litt gravid"... En liten pause og masse vann gjorde susen. Jeg følte jeg meg piggere og fortsatte mot Turnerhytten i slakere tempo.

Heeeelt der nede med veiene i midten av bildet er huset vårt, og startpunktet for dagens tur.
Fortsatt ikke på toppen!

Turnerhytten var åpen i dag, og der slo jeg meg ned sammen med alle småbarnsfamiliene. Jeg kjøpte meg en vaffelpannekake (som var vaffelrøre stekt som en pannekake) og en kopp med solbærtoddy. Mmm, det kunne ikke blitt bedre timing for en vaffelpannekake :-D

Godfølelse på toppen av Ulriken.

4 timer i fjellet ble mye lengre enn planagt. Men HURRA så fornøyd jeg er! Sliten i beina og mørkerosa på ryggen- resten av kvelden skal tilbringes på sofan sammen med mannen som har syklet 20 mil over Hardanger i dag.

Meg i kjent avslappingsstil!

WINTER WONDERLAND

Sol, sol, sol!

Jeg har bodd i Bergen i 6 år nå, og dette skoleåret har gitt meg flere solstråler enn alle de andre 5 årene til sammen... iallefall nesten :-) Jeg slutter aldri å la meg overraske hver gang jeg våkner til strålende solskinn. Når jeg i tillegg finner snøen på fjellet like bak huset vårt er lykken komplett.

I går gikk jeg tur over Natlandsfjell i solskinn og snø.
... Og nå sitter jeg klar i turklær for å ta samme turen igjen. Det er så fint der oppe!

Bratt opp til Ulriken (tårnet på fjellet) ja.

Tur i sol og frisk luft er den perfekte lesepause.
Resten av dagen skal bli brukt til mer skolearbeid og gravidyoga.

Håper du får en fin kveld :-)

PÅ GLATTISEN

Jeg har lenge gått og skrytt av gamle iskunster (... til mannen min altså!).

Da jeg var yngre kunne jeg ta piruetter på en fot. Mange piruetter. Jeg kunne surfe baklengs og jeg var rett og slett isens dronning! Jeg øvde og øvde, og så selvsagt for meg at publikum var til stede og heiet. Tribunen var fullstappet, og jeg... Jeg skulle bli Norges nye OL håp :-D

I dag fant jeg frem de fine kunstløpkøytene mine fra 1996. Jeg pusset av litt støv, og tok de med meg på isen. Jeg fikk skøytene på beina, men noen isdronning kunne jeg ikke skimte i nærheten. Jeg sjanglet av gårde, og følte jeg hadde null kontroll. Etter et par minutter kunne jeg ikke forstå at jeg skulle være SÅ vinglete. Riktig nok var det lenge siden forrige gang jeg gikk på skøyter, men det fikk da være måte på! Jeg kikket ned på beina mine og oppdaget raskt at hele skøyten hadde løsnet fra sålen.

RIP fine skøytene mine!

Jeg slengte meg i bilen og kjørte til nærmeste sportsbutikk.

De kunne fortelle meg at de fleste sportsbutikkene var utsolgt for kunstløpskøyter. Men de hadde et par hockey skøyter igjen- i damemodell. Og det paret var akurat min størrelse! Jeg kjøpte skøytene og dro tilbake til isen, lettere skeptisk. Jeg har aldri prøvd hockeyskøyter før, og jeg har satt min lit til forpiggene på kunstløpskøytene.

Men vet dere hva? Skøytene funka som gull de. Det var faktisk mye mer morro med de nye skøytene. Mye mer fart!!! Jeg ser kanskje ikke ut som Koss på glattisen, men øvelse gjør mester! Nå vet dere hvor dere finner meg de neste dagene :-)

Og til alle som fryser på tærene, sjekk dette:

Engangs varmesåler. De koster 17 kr for et par på XXL, og de er supervarme. Altså, de gir ikke bare lunk i beina, men virkelig oppvarming i skoene. Ta de ut av posen 5 min før bruk. Klistre de så under sokken og smyg føttene ned i skoene. De er virkelig gull- dessuten varer de i hele 6 timer!!!

No more cold feet for me!

TUR PÅ ASKØY

Denne uken har vi vært så heldige å få låne huset til svigers noen dager. Jeg klarer bedre å senke skuldrene her, og det er lettere å fokusere på oppgaveskriving (det må til, for det er bare 1 uke til eksamen. iiik).

Det fine med Askøy er at man kan gå tur i mindre bratt tereng, noe som er genialt for min del nå når jeg ikke skal ta i på trening. Bergen er jo omringet av høye fjell, og det er vanskelig å få til fjellturer nå når jeg ikke får anstrenge meg for mye. I en av lesepausene mine fikk jeg gått meg en tur til Kolbeinsvarden. Det er faktisk Askøy høyeste punkt med 231 høydemetre.

Det ble en liten tur (ca 4 km) i sneglefart. Jeg tror jeg brukte rett over 1 time.
Superdeilig med frisk luft i asiktet og litt bevegelse.

Hiking makes me happy!

Nå skal jeg finne meg noe mat (igjen!!! Det finnes ikke bunn i meg om dagen) og slappe av resten av kvelden. Håper du får en fin kveld du også!

Et stort smil
fra Christine

FJOLLS TIL FJELLS

Da er vi hjemme igjen etter 3 fine dager på fjellet.

Det har styrtregnet hele tiden, så vi har for det meste vært inne og kost oss med spill, film og god mat. Det er litt vanskelig å gå tur innover i fjellet når det er for lite snø til ski og for masse (og våt ) snø til å gå til fots. Snøen har smeltet en god del de siste dagene, og i dag kunne vi gå en liten tur rundt hytta.

Er jeg ikke lekker i one piece eller?

Haha, jeg ser ut som en ekte seigemann! One piecen fra Norrøna er mitt absolutte favorittkoseplagg- den er i fleece. Jeg elsker den, og det er superdigg å være laban en gang i iblandt :-D

Jeg følte jeg har enn mann fra oldtiden da han fortalte at disse skiene var hans første par ski :-)
Hihi, jeg ser han for meg i bakken med skiene på beina. *Søt*

Vi har kost oss masse!
Heldigvis er ikke ferien over helt enda.

Tusen takk for lånet av hytten, tante og onkel :-) Dere er så snille!

Det er alltid deilig å komme hjem igjen til lille Casper. Jeg klemmer han alltid flat, og han ligger i armene mine og knurrer sinna. Sikker på at han sier "æææsj mamma, kom deg vekk" (ja, jeg snakker med kaninen min, og han svarer! De gale har det godt).

KALD HØSTTUR OG VARM KAKAO

Jeg våknet til øspøs regn i dag tidlig, men det lettet utover dagen.
Da ble jeg fristet til å gå en "liten" tur til Ulriken.

En liten tur ble raskt til en hel ekspedisjon!

Jeg gikk opp veien til venstre et stykke før steinrøysa. Det er den fineste veien til Bergens tak spør du meg. Da har man utsikt hele veien opp, og man slipper å gå inneklemt i steinrøysa.

Utsikten fra toppen, 643 meter over havet.
Det blåste skikkelig rett før toppen, og det ble ganske så kaldt.

Weee, da kjenner man at man lever :-D

Til tross for mye vind, og skumle skyer i det fjerne tok jeg likevel avgjørelsen om å gå et stykke inn på vidden, og ta stien ned til Natlandsfjell. Jeg er nemlig ikke så glad i bratte nedoverstigninger.

... Dessuten var det så deilig å gå tur, og det fristet å gå enda lengre!

Fiiint landskap.
Jeg kunne ha bodd på fjellet- hele året jeg!

Rett før nedoverstigningen begynte det å regne igjen, og jeg ble kald.
Regnjakka ble visst igjen hjemme!

Da jeg kom ned til Natlandsfjell bestemte jeg meg for å gå stien ned til Landås i stedet for å gå kjerreveien. Det ble litt problematisk når mørket snek seg innpå og jeg ikke hadde med meg hodelykt. Jeg var nok ikke så flik til å beregne tid i dag.

... Jeg glemmer at alt tar så mye lengre tid når jeg må gå rolig!

Se hva jeg fant på veien da- et hjerte av stein.
Kjærlighet fra fjellet :-D

Jeg kom akurat hjem før det ble helt mørkt- heldigvis. En kort tur til Ulriken ble plutselig til en tur på godt over 1 mil. Du kan godt si at jeg er sliiiten akurat nå. Det er ikke bare-bare med en kropp som ikke fungerer 100% om dagen. Jeg gleeeder meg til jeg er fit for fight igjen!

Det var jammen godt å komme hjem til en varm dusj, joggedress
... og en stor kopp proteinkakao.

Bland sammen

• 1 stor kopp med melk
  • 2 ss mørk kakao
  • 20 g sjokoladeproteinpulver
  • 1 kanelstang
  • En liten bit chili

Varm opp under omrøring. Rett før kokepunktet tar du gryten av platen, fjerner kanelsatangen og chilien og server i en fin kopp. Nyyyt :-D

Håper du får en fin fredag!
Jeg skal kose meg alt jeg kan :-D

Smil fra Christine

MÅNESKINNSTUR

I dag har det vært nok en fin dag i Bergen.

Jeg fikk ikke kommet meg ut på dagtid, så da fikk jeg mannen min med på en mørketur i kveld.
Vi gikk over Natlandsfjell med hodelykter.

SÅ koselig...

Jeg elsker å gå tur i mørket.

Det blir litt "ut på eventyr" feeling når vi drar på hodelykt tur. Vi har fjellet helt for oss selv.
... Det er så rolig, luften er frisk og utsikten over Bergen by er så fin!

Ulriken by night.

Magisk stemning på en helt vanlig torsdag!

En veldig fornøyd jente er klar til å legge seg!

God natt
fra Christine

Helgens klatretur til Trolltunga

For en spennende tur det ble i går!

Vi droppet Jotunheimen og dro til Odda for å klatre den luftige "Himmelstigen" og opp til Trolltunga. Turen ble en liten triathlon (hehe) hvor vi begynte med 8 km sykling på grusveien langs Ringedalsvatnet. Neste etappe var å gå inn en lang dal og opp til der klatreruten startet, så tok vi på oss klatreutstyr og satte i gang mot toppen til Trolltunga.

I beynnelsen var det ganske mye småklatring i snø før vi kom til det bratte partiet i klatreveggen.

Så da var det bare å traske oppover!

Som du ser på bildet så er det satt opp steg hele veien, med en kabel ved siden av. Så da er det bare for oss å koble oss inn i kabelen å gå oppover. Det er ikke så teknisk krevende, men turen er luftig. Jeg hørte flere "hjelp" fra de som gikk foran oss :-)

Jeg elsker høyder :-)

Ser du personen laaangt nede på bildet? Bak hjelmen min, til venstre. Yes, vi er høyt oppe.
Det er 150 meter- rett ned.

På toppen var det SÅ fint. Enda mer snø!!!
HURRA!!! Jeg er så glad for at vi går mot vinter.

Vi gikk ut på Trolltunga, og dinglet litt med beina der. Fint sted med super utsikt. Der er andre gangen vi er der og sikkert ikke den siste. Det er en super tur, og jeg anbefaler å klatre veien opp.

Jeg trenger DEG til nytt treningsprosjekt

Dere som har fuglt meg en stund vet at jeg har flere planer og drømmer for tiden.
På onsdag drar jeg tilbake til Bergen, og endelig er det tid for at jeg kan begynne å få liv i planene mine.

De siste månedene har jeg jobbet med å lage treningsplaner som kan gjenomføres ute i naturen. Nå i september vil jeg starte treningsgrupper på omtrent 4 jenter. Treningen vil foregå to ganger i uken ute i naturen. Fokuset vil være en kombinasjon av styrke- og kondisjonstrening, samt friluftliv og fellesskap. Vi skal ha det gøy sammen mens vi trener ute!

I første omgang tenker jeg å kjøre en testgruppe over to uker, for å teste treningsopplegget rett og slett.

I denne sammenheng trenger jeg ett par prøvekaniner... Vil DU bli med?

Jeg er helt i startfasen av prosjektet, og det er mye å prøve ut- det er derfor helt gratis å være med :-) Det vil bli trening f.o.m mandag 10 september, og de neste to ukene blir det trening mandager og torsdager fra klokken 18.00 til 20.00.

Du må

• Ha trent en del tidligere.
  • Være i god form,
    men det er ingen nødvendighet med turerfaring.
  • Være jente.

Send meg mail (heichristine@yahoo.no) eller legg igjen kommentar med litt info om deg selv og din treningshverdag, og hvorfor DU vil være med.

Tur i marka!

Det har blitt september men det er fortsatt sommer.

... Jeg gleder meg veldig til vinteren kommer (min favoritt årstid).
Men nest etter snø og minusgrader kommer ordentlig sommervær.

I dag har det vært deilig!

Janne og jeg har vært på tur i Nordmarka.
Vi møttes på Forskingsparken og gikk til Vettakollen og videre til Frognerseteren.

Det var ubeskrivelig deilig med litt tur igjen.

... Jeg savner friluftsliv- livet mitt. Det skal jammen bli godt å komme hjem igjen til mann, seilbåt , klatreutstyr og turstøvler på onsdag :-)

Tur i natten

Gårsdagen ble en travel (og fin) dag, og da klokken rundet 22.30 hadde jeg fortsatt ikke trent.

Meeen, bedre sent enn aldri. Mannen min og jeg hoppet i bilen og kjørte til Skansen.
Derfra gikk vi tidenes koseligste tur på Fløyen, i nattemørket.

Ingen folk, helt stille!

Konens fjellvettsregel nr. 1: Forlat aldri huset uten lue og votter

Det kan anbefales å gå fjellturer i mørket. Du får hele skogen for deg selv, og det er så vanvittig stille. Om vinteren pleier vi å gå med hodelykter, men nå om sommeren blir det jo ikke så altfor mørkt. Går vi på tydelige stier så finner vi fint frem uten lys.

Det ble en 1,5 times tur i supertempo på oss.
... Og belønningen ble kjempefin utsikt over Bergen by.

Norges høyeste fjell- check

Tjohei, nå er Norges høyeste fjell i boks!

På fredag så vi at det var meldt sol på Galdhøpiggen dagen etter, så da slengte vi oss i bilen og kjørte til Spiterstulen. Sjit, så spontane vi har blitt (forrige helg gikk vi jo Besseggen på sparket).

Vi kjørte i 6,5 timer. Vi tok turen over Sognefjell og kjørte forbi mange flotte fjell.
Disse fjelltoppene (på bildet) besøkte vi i fjor.

I går gikk vi den fine turen til Galhøpiggen, 2469 m.o.h. De vanligste rutene til toppen er fra Spiterstulen som ligger på 1104 moh. (denne ruten har mye stigning) og fra Juvasshytta (1841 moh.). Vi valgte å gå lengste og tyngste vei til toppen.

Vi startet i sol og varme, og det lovet bra. Jeg har alltid sagt at når jeg skal gå Galdhøpiggen skal det være for å nyte utsikten over Jotunheimen og se alle fjelltoppene jeg drømmer om.

Vel, slik ble det ikke denne gang. Halvveis oppe skyet det skikkelig til, og vi ble gående inne i en tåkeklatt :-) Men slik er det av og til. Man kan ikke få fulltreffer på været hver gang! Hedigvis koser jeg meg stort sett på tur uansett vær.

På toppen av Galdhøpiggen, 2469 moh.

På toppen har de faktisk en liten hytte hvor de selger kaffe, pøler, brus og godis (bak oss på bildet). Ubeskrielig deilig å kunne hvile inne i varmen- jeg er skikkelig frossenpinn, og hater å ta pauser på tur. Nå fikk vi hvilt hele 20 min på toppen :-) Uten utsik da...

Jeg ble positivt overrasket over turen. Det var fin utsikt (så lenge det varte) og de eviglange køene jeg har lest om var ikke å se. Ellers var hele turen en lang motbakke og store deler var å labbe i snø. Tungt, men deilig! Hit må vi tilbake- i sol og muligheter for utsikt. Men da velger vi nok veien fra Juvashytta og over isbreen... Det er en mye kortere tur med mindre stigning, og variasjon er fint :-)

... Vi kjørte hjem igjen samme dag som vi gikk turen. Tur/retur Bergen- Galdhøpiggen på ett døgn.
Det er ikke verst!

Tur over Besseggen

... Da er vi hjemme igjen etter en fanastisk helg i Jotunheimen.

Jeg har drømt om å gå over Besseggen i maaange år nå, men vi har alltid hatt uflaks med været de helgene det har vært aktuelt å reise. Derfor slengte vi oss i bilen lørdag ettermiddag da vi så det var meldt to dager med sol. Og i går fikk vi gått den fine turen.

Kiler det i magen nå eller, mamma? :-)

Turen over Besseggen er 17 km lang, og det høyeste punktet ligger på 1743 moh.

Det vanligste er å ta ferje inn til Mermurubu og gå derfra, over Besseggen og tilbake til Gjendesheim. Men de ansatte på Gjendesheim anbefalte oss å gå den motsatte veien. På den måten fikk vi finere utsikt, og vi slapp å gå i kø. Deilig!

Turen var knallfin, men jeg ble ganske skuffa over selve Besseggen.

Jeg hadde sett for meg en knallbratt egg hvor man får sommerfugler i magen når man går over. Det var jo bratt, men lang fra skummelt, og den kan ikke kalles for en luftig topp akurat... Men fint var det!

Her er selve Besseggen

Vi hadde utsikt over Jotunheimen. *Drømme seg bort utsikt*. Det er jo her de aller fleste av norges 2.000 meter topper ligger- og mange av de krever klyving/ klatring for å nå toppen. Her er det mange fjell som kan vente seg et besøk fra meg :-)

Uten mat og drikke, duger Christine ikke. Speltlumper med Philadelphia sjokopålegg og matpakke er mmmm :-) I den rekkefølgen. Life's short; eat dessert first!

Verdens beste mann! Min mann...

Jeg elsker tur <3

Ut på tur...

Vi var skikkelig spontane i dag.

I ettermiddag sjekket vi yr.no og så at det endelig er meldt to dager med sol i Jotunheimen. Vi svingte oss rundt, pakket turklær og slengte oss i bilen. Etter 5 timer kjøring er vi nå på Dnt hytten Gjendesheim.

I morgen skal vi gå Besseggen. Jeg gleder meg som en unge.

Topptur i Rosendal

Nå har vi vært i flotte Rosendal i ett døgn med seilbåten. I dag har vi vært på topptur til fantastiske Malmanganuten. Vi gikk fra havnivå til 890 m.o.h. Det ble en fantastisk rundtur på 5 timer.

Fine fjellet sett nedenfra

Jeg har en radar i meg, som alltid peiler ut de høyeste og bratteste toppene på nye steder vi kommer til. Høyeste toppen her er på 1400 m.o.h, men den måtte vi stå over i dag. Men fjellet vi valgte må vel være det bratteste... Og fineste :-)

Vi møtte de kuleste kuene (???)

... Og de mest innpåslitne geitene. De fulgte etter oss og slikket oss på buksene! Søte da!!!

Vi hadde knallfin utsikt hele veien mot toppen! Det er så flott her :-)

Vi glemte å skrive oss inn i boken på toppen! KRISE!!! Jeg elsker bøker på fjelltopper. Jeg foreslo etter en time å snu for å kunne skrive oss inn, men vi fant ut at det var litt vel drøyt :-)

Vi gikk en lengre vei ned, for å slippe å gå ned de sinnsykt bratte bakkene... Da vi kom ned til bilveien fikk vi haik ned mot Rosendal sentrum, og vi besøkte koselige Baroniet på veien.

I morgen skal vi på topptur til Skålafjell før vi seiler videre. Det blir topp :-)
Årh, det er så fint med ferie <3

It is almost impossible to watch a sunset and not dream.

Jeg hadde ikke lyst til å trene i dag, og jeg drøyde det helt til klokken 21.30.
Da tok jeg på meg joggeskoene mine og tok meg en tur over Natlandsfjell.

Sjekk den solnedgangen da!!!

Årets fineste tur

For ikke så lenge siden var det skikkelig dårlig vær i Bergen.
Tett tåke og lett, men veldig vått duskregn.

På treningsplanen min sto det tur, og jeg hadde ikke litt lyst til å gå ut!
Jeg tok meg i nakken og gikk over Natlandsfjellet. Og det er jeg glad for!

Det tok nemlig ikke så lang tid før jeg kom over tåkelaget...
Og der fant jeg solen!

Sjekk så kult!
Det ble faktisk en av de fineste turene jeg har gått i Bergensområdet i år :-)

Hva har vi lært?
Det må vel være- ikke la deg stoppe av dårlig vær :-)

Nyttår på fjellet

Det har vært så deilig å feire rolig nyttår på fjellet! Jeg elsker å slappe av fra byens mas og kjas. Og så var det helt supert å besøke snøen igjen <3

Vi har gått tre fine skiturer.

Vi slappet av med beina høyt hevet inne i hytta. Vi har både lest bøker, spilt jatzy og oppsummert året som gikk. Det er så morro å snakke om årets høydepunkter. Så har vi snakket om hvordan vi vil at 2012 skal bli :-) Jeg har stor tro på at året skal bli enda bedre en det 2011 var.

Jeg har veldig mye energi i kroppen, så etter litt innekos måtte vi ut i snøen igjen- i mørket. Vi gikk kveldstur med hodelykter og truger. Veldg koselig!

Ja, så har vi selvfølgelig lekt oss med raketter og sterneskudd

Jeg håper dere også har hatt en fin nyttårsfeiring.
GODT NYTTÅR :-) Jeg ønsker dere alt godt for 2012

Fjelltur i mørket

Det snør, det snør, tiddelibom!
Jeg elsker snøen og synes det er så fint ute når alt er hvitt!

I går kledde vi godt på oss, fant frem hodelykter og gikk måneskinnstur i fjellet!

Nydelig!
Fjelltur i mørket kan anbefales :-)

Telt-tur i høststormen

Heldige meg har fått besøk av min yngste søster. Hun har høstferie og skal være i Bergen til tirsdag!!! Love it :-) I går pakket vi sekkene våre for å gå tur over Vidden, og overnatte i telt sammen.

Dagen startet dårlig.
Jeg var på badet, og døren gikk i vranglås. For å gjøre en lang historie kort så måtte tilkalle naboen vår som til slutt måtte brekke opp hele døra for å få meg ut!!! Oh happy morning...

Vi kom oss ut døren to timer senere enn planlagt og tok Ulriksbanen opp til Ulriken :-)

På Ulrikens topp var det bare helt konge. DET gode været og skikkelig fin utsikt.
Vidden er så fin om høsten....

Lunsjpause

Det var iskaldt på Vidden i går, men det kom seg utover dagen når solen fikk stått på litt.
Vi fant oss en fin liten "solhole" med le for vinden hvor vi bestemte oss for å sette opp teltet.

Vi lagde middag og koste oss i solsteiken...

... Og la oss inn i teltet tidlig. Vi hadde teltkos med kjeks, prat og "mitt skip et lastet med...." Vi holdt på med bokstaven "S" i en time og femten minutter. Ha, ha... Kreative jenter ;-)

Vi fikk ikke sove lenge. Klokken 23 snudde vinden og hele teltet ristet. Det viste seg at den fine teltplassen med le fra vinden ikke var så fin likevel. Vinden ristet skikkelig i teltet, og klokken 01.00 ble jeg rett og slett ganske bekymret. Ingen av oss fikk sove, og vinden ble bare kraftigere og kraftigere. Klokken 03.00 var det så ille at teltstengene begynte å flakse og taket blåste helt ned i hodene våre. Korttenkte soresøster altså!!!

Vi bestemte oss for å pakke sammen telt og gå hjem, før hele teltet kom til å blåse fra hverandre! Hanna lå oppå teltet og holdt ting på plass mens jeg forsøkte å pakke oss sammen... Klokken 04.30 sto vi klare i mørket for å gå hjem. Måneskinnstur med hodelykter. Vi var trøtte, men turen hjem gikk veldig fint. Sååå deilig å legge seg i myke senger klokken 07.00 i dag tidlig.

Jeg har verdens tøffeste lillesøster. Ingen klaging, og bare godt humør! Du er BEST Hanna :-)
Neste gang skal vi finne en lun teltplass...

Fjellfilmfestival

Vi har hatt en super helg i Turtagrø på fellfilmfestivalen !!!

Hærlig teltliv med god stemning

Flott utsikt over Store Skagastølstind (toppen lengst til høyre). Jeg kikket opp på toppen hele tiden og drømte meg vekk. Den toppen SKAL bestiges, og jeg skal øve, øve, øve på å klatre flere taulengder slik at jeg kan nå Norges vakreste fjelltopp i sommer.

Det var mange gode foredrag og filmer.
Jeg llikte spesielt godt foredraget til Christian Eide (alene til sydpolen) og Jarle Andøy (Berserk mot sydpolen) og filmen Cold (om å bestige en 8.000 meter topp i Pakistan- på vinterstid. Crazy!!!).

På lørdag gikk vi tur på blåisen på Bøverbreen og til toppen av Kalven på 2.034 m.o.h.
(eget innlegg om turen kommer i morgen).

Teltkos!!! Deilig med stort telt, god mat og gode venner.
Det er aldri feil å våkne til lukten av kaffe, egg og bacon :-)

Elsker teltliv og skulle gjerne blitt en uke til !!!
Fjellfilmfestivalen skal herved bli et fast høstinnslag for min del :-)

Pakket og klar

FJELLFILMFESTIVALEN neste.

Vi har pakket ALTFOR MYE utstyr...
Stort hustelt, bord og stoler, kopper og kar, varmeovn, sovepose, liggeunderlag, klær, turutstyr... Vi har fått låne en ekstra bil av svigers for å få med oss alt utstyret og 4 personer :-)

Værmeldingen endret seg, og det blir opplett i dag og sol i morgen når vi skal på bretur. Alt ligger til rette for nok en super helg i fjellet. HIPP HURRA!!!

Bildet er lånt fra fjellfilm.no

Ha en super helg, det skal jeg :-)

Tur til Preikestolen

Forrige uke var Jon og jeg en liten svipptur innom til Preikestolen.

Preikestolen er et utrolig fint sted, med flott utsikt over Lysefjorden. Turen er veldig traffikkert da. Vi gikk forbi MANGE turister med bæreposer og pensko, og vi måtte stå i kø flere ganger. Men utsikten på toppen er så flott at turen anbefales likevel. Det tar bare 2,5 timer å gå hele løypen dersom man holder et godt tempo (minus stopp på toppen).

Et luftig sted å dingle med bena...

Kjærag- som ligger innerst i Lysefjorden får bli neste "Rogaland"prosjekt.

3 dager på tur i fjellet

Nå sitter jeg i sofan- nydusjet og ganske sliten.
Vi har gått på tur i fjellet- i hele 3 dager.

På torsdag kjørte vi til Hornaberg innerst i Bergsdalen. Derfra gikk vi opp til Løkjedalsnuten. Jeg hadde lest om den fine turen i et DNTblad og falt helt pladask for den bitte lille hytten på tuppen av fjellet. Der MÅTTE vi ta turen. Hytten hadde 5 sengeplasser og var kjempekoselig. Det beste av alt var den nydelige utsikten over Hardangerfjorden, med Folgefonna i bakgrunnen.

Vi spiste middag i solveggen. Til tross for sol og 14 grader var jeg skikkelig kald!!! Jeg måtte pakke meg inn med dunjakke og lue :-) Jeg fryser ALLTID på tur og er avhengig av å drasse med meg dunjakke og godt med ull.

Fredag morgen våknet vi til regn. Vi ville likevel gå den planlagte dagsmarsjen over myrer og glatte fjell til neste hytte på Vending. Vi trasket av gårde i sipperegn!!! Brr!!!

Vi møtte på en sau som hadde brukket en fot. Uff, hun og lammene var kommet bort fra flokken sin. Fikk skikkelig vond av henne. Vi måtte gå nedom en seter for å se om vi kunne finne bonden- uten hell...

Håper sauene overlever...

Etter 6- 7 timer kom vi frem til den store hytten på Vending. Den hadde sengeplass til hele 24 personer. Kjempedeilig å komme i hus etter å ha trasket i våte myrer og regn hele dagen. Huden på føttene mine var nesten gått i oppløsning :-(  Da var det deilig å tørke foran vedovnen med en deilig middag (rart hvordan alt blir luksus på tur. Vi jublet da vi fant Toro pastaposer på spiskammerset).

Vi fikk hytten helt alene (hvem går liksom på langtur i sånn vær??) og vi koste oss hele kvelden med spill, høytlesning og latter. På hytten var det en utrolig stilig bok jeg bare må få anbefale: "Prinsessen som skulle til seters for å gjøre seg fet" av Reidar Kjelsen. Et litt groteskt og annerledes eventyr. Jeg måtte ta et bilde av første siden... Les da :-)

Vi våknet til regn i dag også. Men da skulle vi bare gå 2 timer, ned til veien igjen ved Hamlagrøosen. Derfra var det 12 km asfaltvei til bilen vår. Heldigvis fikk vi haik på første forsøk så vi slapp å gå hele veien rundt.

En utrolig fin rundtur jeg absolutt vil anbefale. Iallefall hytten på Løkjedalsnuten. Den var fantastisk!!!

Nå skal vi slappe av i 3 dager og pakke sekkene våre for ny tur. På onsdag tar vi turen over Jostedalsbreen- med 3 planlagte overnattinger i telt på breen, altså fire dagers marsj på ski og stegjern. Vi har kjøpt snøanker og stegjern, så da er vi vel godt forberedt. Nå får vi bare håpe at Yr.no lyver om været... De har nemlig meldt regn alle dagene....

7 fjell på en dag

Da er min første 7 fjellstur vel gjennomført :-) Bergens 7 fjellstur går over fjellene som omringer Bergen by og er 35 km lang. Det er jo ikke så langt, men tilsammen på turen går man 2400 høydemeter. I regnvær og MASSE søle var det faktisk ganske tungt.

Vi var tross alt heldige for vi slapp unna med noen regnbyer. Men terrenget var som sagt vanvittig sølete. Bare se på beina til folket her... Godt jeg hadde kledd meg med ull fra topp til tå, regntøy og vanntette fjellsko. Fikk vondt av de som satte av gårde i joggesko (!!!).

Det var 8000 påmeldte til turen. Det innebærer MASSE køgåing. Vi kom oss ikke avgårde før klokken 07.20 og da var det alt skikkelig mye kø på de 2 første fjellene. Det ene stedet sto vi nesten stille i 15 min, mens på den andre køen måtte vi rusle saaakte i 15- 20 min. Da kjente jeg at tålmodigheten min ble testet. He, he!

Men det var en fin tur likevel. Jeg ELSKER tur, så til tross for mye kø og utrolig glatte steiner og løyper så koooste jeg meg!!!! På de 3 første fjellene sto også kor og sang. Fytti katta, impressing... De sto jo og sang på toppen, der det er mest vind.... Brrr!!!

Jeg gikk turen sammen med min spreke svigermor (til venstre på bildet) og ei venninne av henne.... Håper jeg er så sprek når jeg runder 50 år!!!

Vi brukte rett over 11 timer på turen. Det er greit med tanke på så mye kø og glatte forhold!!!
Vi satt bare på rompa i 5 min på hele turen- det var da vi spiste matpakka på Ulrikens topp. Ellers har vi holdt det gående- hele veien.

Jeg er glad for at jeg har gått MASSE i fjellet det siste året. Det hjelper godt på vonde bein...Likevel ble jeg skikkelig stiv i knærne mine etter nedoverstigningen fra Ulriken. På Rundemannen hadde jeg VONDT!!! Men alle fjellene er stemplet inn, jeg har fått premien min og jeg er skikkelig fornøyd. Nå er det sofaslæcking resten av kvelden... Minst :-) Og god mat hører med!!!

Jeg hadde pulsklokka på meg.

Makspuls: 175
Snittpuls: 132
Kcal forbrendt: 6094

Jostedalsbreen neste :-)

2 fjellsturen ;-)

Mmmm...
Det er deilig med vår

Beina mine lengter etter litt farge :-)

Jeg er stiv og støl i beina etter gårsdagens styrkeøkt. Jeg tok 5 reps med 75 kg i dype knebøy. Ny rekord :-) Ellers var det overkroppen som fikk kjørt seg i går. Jeg har likevel gått over 2 fjell sammen med svigermor i dag- over  Lyderhorn og Damsgårdsfjellet.

Jeg har spurt henne om hun vil bli med meg å gå årets 7-fjellstur 29 mai. Svigermor er en skikkelig sprek dame, så det sa hun ja kjappt ja til. I fjor gikk hun turen over alle de 7 fjellene på 10 timer. Respekt :-) Nå er det bare å gå masse tur så beina holder over alle de 7 fjell...

Jeg har gått Nord-Europas lengste motbakke

I helgen var vi på hyttetur i Hellesylt like utenfor Stryn. Vi var skikkelig uheldige med været fredag til søndag; det regnet og var skikkelig ukoselig ute. Vi tok likevel skiene med ut på en luftetur, men noen store toppbestigninger ble det lite av.

Jeg gikk å drømte om å gå opp til Skålatårnet hele helgen. Det er Nord- Europas lengste motbakke- en lang bakke fra havnivå og helt til toppen som er 1845 meter over havet. Vi planla turen, men var litt usikre på om vi skulle gå pga. været. De vi var på tur med sa at vi med 80% sikkerhet ikke ville klare å komme oss til toppen på det tunge slalåmutstyret vårt. Fra da av var det ingenting jeg heller ville enn å gå Skåla opp- med fult slalåmutstyr!!! Dermed bestilte vi hytte en natt til- i Stryn- og gjorde oss klare til tur.

Mandag morgen var det regn og tåke. Vi bestemte oss for å prøve å gå likevel- det var jo meldt sol :-) Vi gikk i regn og midt inne i skyene til 1500 meter over havet... Lite utsikt kan du si.

Da vi var på 1500 m kom vi OVER skydekker og det var DEN fantastiske solen og enda mer fantastisk utsikt resten av veien til toppen!!  Vi kunne se Jostedalsbreen som er vårt neste prosjekt (å gå Josten på langs).

Fantastisk!!!

Jeg har aldri vært på en så høy fjelltopp før jeg. Det var en helt sinnsyk opplevelse!!! Og nå er jeg skikkelig hekta på høye fjelltopper :-) Vi var første mann opp til Skålatårnet den dagen. Jeg trodde vi var heeelt alene så jeg tok meg den friheten av å tisse. Akkurat da kom det et helikopter få meter over oss- som filma!!! *Knis* Håper de ikke fikk meg med akkurat da. Rundt en halv time senere kom det også mange folk til topps med ski på beina.

Nedkjøringen var helt vanvittig. Jeg er så glad vi gikk på slalåmski, og ikke fjellski. Tåken var også lettet da vi var på vei ned og vi fikk flott utsikt hele veien. Snøen var skikkelig fin- påskeslush!!! *Sukk* Turen anbefales skikkelig!!! Min livs naturopplevelse

Fjolls til fjells

Vi har hatt en fantastisk helg i Geilo.
Vi fikk i bryllupsgave å låne denne deilige hytten av noen venner. Jeg kunne ha blitt der en uke til... MINST

Fredag var det for mye vind til å bevege seg særlig utendørs. Da ble det svømming og badstu på et av hotellene på Geilo, og en liten ettermiddagstur til fots i vinden.

Vi måtte rundkle oss og dekke oss til med slalåmbriller for å kunne se noe som helst :-)

Ellers har helgen vært fylt med masse deilig mat og drikke...

... Og mye fysisk aktivitet i snøen.
Det ble to flotte langrennsturer på lørdag- 12 km x 2. Jeg er hekta!!!

Hele søndagen tilbringte vi i slalåmbakken i fantastisk vær (men litt hardt føre).

Casper var nok den som slappet av aller mest i helgen!
... En doven (men frisk) kanin på hyttetur...

Utrolig kjipt å reise hjem i dag tidlig!!!
Ja, ja... Trening neste !!! Det er jo fint det også :-)

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) Så hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket å bli 31 år gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt på 1,5 år. Jeg er gründer og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendørs i små grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; året rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregår utendørs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge på langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira på å begi meg ut på enda flere vågale drømmer- og drømmer er det ikke mangel på! Jeg trener mot mitt første ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Følg meg gjerne på veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg også på instagram og facebook ved å søke christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.