> Isbre (christinestrening)

Isbre

Bretur og en ny 2.000 meters topp

P lrdag var vi p tur :-) Denne gang bleturen lagt til blisen p Bverbreen og fjelltoppen Kalven p 2.034 m.o.h. Vi fikk helt perfekte vrforhold!!! Jeg elsker bre, og vil ta brekurs fortere enn fort slik at vi kan f enda finere breturer i fremtiden!

Her kommer et lite bildedrryss fra den fine turen.

Vi gikk i to taulag p breen

Nydelig utsikt

Hopping over bresprekker

Flotte formasjoner.

P toppen av Kalven

Utsikt over breen

Fjelltoppene rundt Kalven

Every mountain top is within reach if you just keep climbing

Jostedalssbreen p langs- check !!!

... Da har jeg gjennomfrt en av mine aller strste drmmer. Jeg har gtt Jostedalsbreen p langs p 3 dager, og besteget vanvittige Lodalskpa p 2087 m.o.h. En helt fantastisk tur:-)

P onsdag kjrte vi fra Bergen klokken 07.00. Klokken 14.00 var vi fremme vedBdalsetraog vi kunnebegynne turen med g opp alle den 1800 hydemetrene opp til isbreen.

Sskenbarna til Jon ble med oss p tur. S var detmeg og Jon da :-)
Bedre turflgeskal en lete lenge etter!!!

Her venter breen p oss

Steike tungt g opp meg tunge sekker fylt med varme klr, mat for 4 dager, soveposer, stegjern, isks, tau, klatreutstyr osv.!!! Men i godt selskap og deilig vr er det jo bare kos...

Endelig oppe p isbreen.
Fremme ved bunnen av Lodalskpa la vi igjen sekkene vre og vi la ut for bestige Lodalskpa- 2087 meter over havet. En helt vanvittig fjelltopp hvor vivirkeligmtte klyveoss oppover !!! Den var skikkelig skummelt med s bratt fjellvegg s mange meter over havet. Jeg skalv i beina p vei opp...Desto bedre n toppen :-)

Her er Lodalskpa. Den er faktisk brattere enn den ser ut til p bildet!!! Crazy :-) Da vi var nede ved sekkene vreigjen klokken 03.30 og vi satt opp teltet. Da vi sovnet hadde vi vrt vkne i 23 timer!!!

Dagen etter mtte vi sove ut. Vi vknet til sene regn, s vi l i soveposene til regnet ga seg klokken 13.30. Etter en god frokost pakket vi ned campen vr og trasket videre i opplett og tke til klokken 01.00 om natten igjen.

Slitne etter dag en og gjennomvte etter bare ett par timer. Brrr.
Vi koste oss likevel da. Kjempegodt komme i trre klr og en varm sovepose :-)
Og kjekkt med teltkos med supre turvenner.

Real turmat hrer med :-)

Dag 3 vknet vi til enda vrre vr. Det regnet, var skikkelig mye tke og kald vind. Brrr...Den vteste OG kaldeste opplevelsen jeg har hatt p lenge. Jeg haddeskikkelig vondt i venstre kne oggnagsr p begge hler. Her var det bare bite tenna sammen, g pog tenke p at vi skulle overnatte i en varm og trr hytte ved Flatbreen.

Da vi skulle renne ned over Suppehellebreen og mot Flatbreen sttte vi p mange STORE og dype bresprekker vi mtte skli sikk sakk mellom. Fantastisk!!! Hadde bare sikten vrt bedre slik at vi kunne ha nytt synet bedre... Nede ved Flatbreen fikk vi opplett og vi kunne se hvordan det faktisk s ut rundt oss.

Da vi endelig kom frem til hytten ved flatbreen jublet vi. Vi hadde gledet oss snn til komme inn og f litt varme i kroppen. Desverre var det allerede 16 mann i hytten og ingen plass til oss, og vimtte derfor traske helt ned tilFjrland. BRATTE nedoverbakker med slitne bein er ikke det en drmmer om :-)

Vi var nede klokken 02.00 (etter 12 timers gange). Vi ble kjrt tilbake til bilen vr i Bdalsseter, og fra der kjrte vi helt hjem til Bergen om natten. Vi var fremme her klokken 10.30.Dgnforvirra og ddstrtt??? Jepp!!!

Uansett....
N skal jeg sove litt mer og pleie gnagsrene som verker noe vanvittig. Lurer p nr jeg kan g normalt igjen. Men likevel... Dette var en super tur. Det frister g over en gang til- med sol og god sikt :-)

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.