> Klatring (christinestrening)

Klatring

Klatring og trynings for alle penga!

What a day!

Blå himmel, god mann og verdens beste minstesøster.
Planen i dag var å klatre, og vi gikk tur i solen på vei til klatrehallen.

De som kjenner meg vet at jeg er litt klønete av meg. Det er stort sett litt armer og bein til alle kanter.

I dag var ingen unntak. Da vi gikk tur kom jeg til en liten asfaltkant jeg ikke la merke til (den bittelille asfaltkanten bak meg på bildet). Uten forvarsel stupte jeg fremover og landa pang ned på begge knær. Jeg skjønte ingenting før jeg satt på alle fire med bankevondt i begge knær. AAAU! Det gjorde så vondt, men hele settingen var så komisk at vi bare måtte le... Det var jo ikke akurat store kanten jeg stupte utfor, og jeg rakk likevel ikke å lete etter balansen.

... Vi fant også ut at jeg har blitt en ekte blogger da jeg ba Jon og Hanna om å ta bilde der jeg satt!

Verdens beste!

Det var som alltid skikkelig gøy med klatring, og Hanna har blitt så flink. I dag klatret hun vanskeligere ruter OG hun gikk på led. Og jeg persa igjen. Denne gangen klatret jeg til topps uten å bruke klatretakene, men bare ved å bruke strukturen i veggen. HURRA!!!

Vi møtte søte Ingelin også- ei kjempesøt jente jeg har sett navnet på (og blitt bittelitt kjent med) i kommentarfeltet på bloggen min. Det er så hyggelig når dere lesere sier hei :-)

Nå er vi hjemme i sofakroken med strikketøy (Hanna er 15 år og strikker Mariusgenser. Sjekk den HER) og Smallville på TV (yes, vi er hekta på supermann). Fruktsalaten med vaniljekesam og mørk sjokolade er inntatt, og vi er klar for skikkelig fredagskos! I bloggverden er det populært å ha mandag som favorittdag ettersom ny uke representerer nye muligheter. En hel uke som står ubrukt og som er klar til å fylles med mye bra. Jeg er enig, men INGENTING slår fredag. Hver fredag våkner jeg med et smil om munnen!!! Da er det helg, og det er Idol- x-factor-norske talenter- eller noe i den gaten etterfulgt av Senkveld på TV.

Fredag er ALLTID bra, og fredag med besøk er enda bedre :-)

Dagens villtur

Ååå, i dag skulle jeg lage blogginnlegg med bilder fra min aller første klatretur på flere taulengder! Å klatre flere taulengder vil si at man sikrer hverandre underveis i klatringen slik at man kan klatre ruter som er lengre enn tauet man har med. Da står man i veggen mens man sikrer den andre som klatrer- ikke bare nede på bakken. På den måten kan man nå høye fjelltopper.

Planen i dag var å kjøre til Sotra og finne klatreveggen "Jesusveggen". Der skulle vi kose oss med flere klatreruter. Vi kom oss til Sotra, men noen Jesusvegg fant vi ikke med det første.

Slik har dagen vårt sett ut!

Vi gikk oss vill i buskekratt, bratte fjellvegger, myrlandskap; You name it. Vi måtte klyve ned bratte fjellsider, havnet i myrer og bekker og ble skikkelig våte på beina. Og da vi kom hjem hadde jeg barnåler over alt.

Da vi endelig fant veggen hadde vi sullet rundt i 3 timer, og det ble for seint til å skulle klatre opp hele veggen. Men vi fikk oss iallefall en lang fjelltur, og nå vet vi hvor veggen ligger (bare 20 minutters gange fra bilen). Vi fant også mange andre fine ruter i området, så i morgen drar vi tilbake.

Da kan jeg forhåpentligvis vise dere bildene jeg ville dele i dag :-)

Dagens klatreøkt

I dag tidlig dro vil til Fantofthallen for å klatre litt sammen.
Knallmorro. I dag klarte jeg å klatre flere av rutene med bare å bruke beina rett på veggen- uten å bruke knottene. Tjohei. Elsker når det går fremover!!!

Hanna imponerte skikkelig. Hun har ikke klatret så veldig mye før, og i dag klarte hun å komme til topps på alle rutene- til og med de vanskelige med litt overheng. *Flinka*

Jeg var litt sliten i dag, og orket ikke å stå og sikre...

Det var forresten morro å komme hjem og se på klatrebildene for så å oppdage at yndlingsjoggebuksa mi (som jeg alltid bruker til styrketrening og klatring) faktisk er gjennomsiktig på rompa. Hva med å si i fra...!? :-)

Etter klatring ble det en bytur med shopping på Hanna og meg :-)
Jeg bare elsker å ha søsterbesøk!!! Nå sitter vi her i sofan, trøtte som to slips etter en langhelg med masse innhold. Nå blir det sofasliting, strikking og film resten av dagen...

Klatring med gode venner

I går var Tonje, Jon og jeg og klatret.

Det var kjempemorro å være i veggen igjen. Vi ble gira alle sammen og Jon og jeg har lagd en fin plan om å klatre en gang i uken fremover. Jippiiii !!!! Klatring er en super høstaktivitet :-)

Klatring ute

Her har jeg vært i ettermiddag
I klatreveggen "Gjøkeredet" på Sotra

Veldig morro å klatre i dag. Vi har ikke klatret ute på 2 år. Og i dag klarte jeg endelig en rute på 6-
Det går veldig fremover med det meste for tiden. HIPP HURRA!!!

Jeg elsker vinteren, men våren er ikke verst den heller gitt :-)

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) Så hyggelig at du besøker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket å bli 31 år gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt på 1,5 år. Jeg er gründer og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendørs i små grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; året rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregår utendørs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge på langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira på å begi meg ut på enda flere vågale drømmer- og drømmer er det ikke mangel på! Jeg trener mot mitt første ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Følg meg gjerne på veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg også på instagram og facebook ved å søke christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.