april 2016

I'M BACK

Hei p dere

Plutselig er treningsgleden og treningsiveren tilbake for fult;
og vips s var blogglysten tilbake i samme slengen.

Etter 7 lange og tunge lp p bare 8 uker i fjor ble jeg mett p lp. Jeg m innrmme at det ble i overkant mye for en vanlig, ddelig sjel :-) Etter en vinter med litt mer hvile og trening etter lyst-og-overskudd prinsippet er treningsgleden tilbake sterkere enn fr, og det kribler i hele kroppen over at det er vr. Treningssenteret mitt (naturen) er enda mer tilgjengelig enn i vinter, og det frister mer sykle ute n som trene ikke faller av av frostskader, jeg kan lpe i fjellet uten sn til knes, trene styrke uten regnty og bare trene akkurat det jeg vil uten lange forberedelser i forkant.
 




 

Jeg er godt i gang med tung styrketrening igjen

N jukser jeg litt og trener litt inne i tillegg til utektene mine. Min nye kollega i Bergen utetrening; Kristi Mjelde er herved min personlige trener, og jeg trener hjemme i det fantastiske gymmet i huset hennes to ganger i uken. Skikkelig luksus bli trent av Bergens beste personlige trener (i tillegg til meg selv da ;-)) i rolige omgivelser og utstyr som om det skulle vre et treningssenter. Etter bare en mned trening hos henne har jeg perset i kneby; og jeg trener n 3X8 reps med 75 kg i kneby, over 100 kg i hoftehev, 3x8 reps med 75 kg i marklft, en haug med push ups og mye trening med pull ups. Jeg digger kjenne meg sterk igjen, og jeg ser s vanvittig frem til ta makslft en gang snart.


 

Jeg trener meg opp til bli "god" i terrenglp.

Forrige uke tok jeg "runden min" fra Montana til Ulriken, litt oppe p Vidden og ned igjen til Montana den lange veien langs ryggen, og jeg perset med hele 45 min. N skal det sies at jeg ikke har lpt i nedoverbakker fr i r. Knrene mine har ikke tlt det tidligere, men etter to rs jobbing med lpeteknikk og lpspesifikk styrketrening har jeg knr som en ungfole. Jeg elsker lpe i terreng; da er alt annet glemt og jeg bare er "her og n". Jeg har ikke ord for hvor godt jeg trives i naturen. Det har ikke blitt like mange og lange turer i naturen etter at jeg fikk barn, men jeg skal jammen meg vre flikere til bruke naturen rundt meg enda mer. En tur over Vidden er balsam for sjelen. Det trenger ikke vre en tur Norge p langs eller over Jostedalsbreen for at det skal vre kult nok lengre (selv om jeg fortsatt ikke har gitt opp drmmen om g Grnland p tvers og g Norge p langs en dag).
 


 

Jeg trives fortsatt p sykkelsetet.

... Men det blir ikke like mye tid til langturer lengre n som min egen business har blitt en fulltidsjobb og vi har en herlig gutt p 2,5 r som jeg bare elsker vre sammen med i helgene. Mannen har en del hrete sykkelml i r, og etter at jeg ble spass hyt prioritert p treningsfronten i fjor kjenner jeg p at det er hans tur til f langturer i helgene i vr. Jeg er veldig fan av at man fr tid til det man nsker f tid til, men akkurat n kjenner jeg at jeg nsker mer familietid fremfor lange sykkelturer. Jeg fr meg en sykkeltur eller to i uken, og sier meg godt fornyd med det. I helgen hadde vi besk av minstess, og hun passet p mini sndag morgen slik at vi fikk tatt oss en tur fra Sdalen over Vallaheiene til Os, over Fanafjell og Vallaheiene igjen og hele veien opp til Sdalen til slutt. Ubeskrivelig deilig.
 

Svmming?

Ikke s mye den siste mneden dessverre, men jeg har svmt litt i vinter. Etter triathlonsamling med BTC og Kristin Lie fikk jeg vite at jeg bruker snn VELDIG for mye beina nr jeg svmmer, og at jeg tar for smaler armtak. Jeg elsker terpe p teknikk, og jeg gleder meg til neste svmmekt kjenner jeg. Jeg fr pakke ned badedrakt og sette nesen mot AdO i morgen. Og s GLEDER jeg meg skikkelig til utesvmmesesongen.

*Sukk* Det er ikke lett f til bde styrketrening, svmmetrening, lpetrening, sykkeltrening, fjellturer, slalom, ski og alt jeg liker drive med hver uke alts ;-)
 


 

S var det sprsmlet som "alle" stiller...
Hvilke lp skal du vre med p i r?

Jeg kjenner jo p at jeg ikke har prioritert trening p samme mte som i fjor, og jeg har heller ikke gtt ut med alle lpene jeg er pmeldt. Jeg fikk ikke imponerende tider p alle lpene mine i fjor, men til kun sove opp til 5 timer i dgnet med en 1-2 ring i hus er jeg stolt av hva jeg presterte i 2015. I 2016 blir fokuset fortsatt trene etter lyst og overskudd, og jeg flger en veldig sirka plan. Jeg har meldt meg p flere lp med ml om bare gjennomfre og ta det som en treningskt. Null fokus p tider og det prestere "bra nok".

Og til slutt noe jeg har tenkt mye p:

Jeg synes flere kunne legge ned listen p delta p lp alts. Hvorfor er det slik at man m trene seg opp i ett r til et sprint triathlon slik at man skal kunne prioritere sitt aller beste? Er ikke det bryte egne grenser, komme seg ut av sofan, trene til lp og delta p lp med smil om munnen bra nok? Jeg irriterer meg grnn over at frstegangsdeltakere i lp og ritt ikke blir skrytt mer av. For FOR en prestasjon det er gjennomfre noe en i utgangspunktet ikke trodde en skulle f til. Og FOR en prestasjon det er bite tenna sammen og komme i ml etter lang tid i ett lp. lpe Marathon p 6 timer er rtt. Det er 6 timer p presse seg jevnt og trutt det. Jeg synes sistemann er vel s tff som frsteman jeg. S til alle dere som drmmer om delta p lp i r; meld deg p, tren frem mot lpet, gjennomfr s godt du kan og med ett smil om munnen... S har du noe perse p til en senere anledning om det frister til gjentakelse.

Puh; langt innlegg.
Takk for at du tok deg tid til lese :-)

 

christinestrening

christinestrening

32, Bergen

Hei. Jeg heter Christine, er gift og mamma til en gutt p snart 2 r. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber som grnder i egen bedrift med utetrening; www.christinestrening.com. Hos meg finner du effektive bootcamper og babybootcamper ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015 og fulldistanse ironman (Coastman) i august 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.

Kategorier

Arkiv

hits