mai 2011

7 fjell p en dag

Da er min frste 7 fjellstur velgjennomfrt :-) Bergens 7 fjellsturgr over fjellene som omringer Bergen by og er 35 km lang.Det er jo ikke s langt, men tilsammenp turengr man 2400 hydemeter. Iregnvr og MASSE sle var det faktiskganske tungt.

Vi var tross alt heldige for vi slapp unna med noen regnbyer. Men terrenget var som sagt vanvittig slete. Bare se p beina til folket her... Godt jeg hadde kledd meg med ull fra topp til t, regnty og vanntette fjellsko. Fikk vondt av de som satte av grde i joggesko (!!!).

Det var 8000 pmeldte til turen. Det innebrer MASSE kging. Vi kom oss ikke avgrde fr klokken 07.20 og da var det alt skikkelig mye k p de 2 frste fjellene. Det ene stedet sto vi nesten stille i 15 min, mens p den andre ken mtte vi rusle saaakte i 15- 20 min. Da kjente jeg at tlmodigheten min ble testet. He, he!

Men det var en fin tur likevel. Jeg ELSKER tur, s til tross for mye k og utrolig glatte steiner og lyper s koooste jeg meg!!!! P de 3 frste fjellene sto ogs kor og sang. Fytti katta, impressing... De sto jo og sang p toppen, der det er mest vind.... Brrr!!!

Jeg gikk turen sammen med min spreke svigermor (til venstre p bildet) og ei venninne av henne.... Hper jeg er s sprek nr jeg runder 50 r!!!

Vi brukte rett over 11 timer p turen. Det er greit med tanke p s mye k og glatte forhold!!!
Vi satt bare p rompa i 5 min p hele turen- det var da vi spiste matpakka p Ulrikens topp. Ellers har vi holdt det gende- hele veien.

Jeg er glad for at jeg har gtt MASSE i fjellet det siste ret. Det hjelper godt p vonde bein...Likevel ble jegskikkelig stiv i knrne mine etter nedoverstigningen fra Ulriken. P Rundemannen hadde jeg VONDT!!! Men alle fjellene er stemplet inn, jeg har ftt premien min og jeg er skikkelig fornyd.N er det sofaslcking resten av kvelden... Minst :-) Og god mat hrer med!!!

Jeg hadde pulsklokka p meg.

Makspuls: 175
Snittpuls: 132
Kcal forbrendt: 6094

Jostedalsbreen neste :-)

Sjokolade hver dag

Jeg elsker sjokolade.
Alts, ELSKER sjokolade.
Den skal vre mrkest mulig.
Helst uten sukker og gjerne litt bitter.

Jeg er heldig.
Jeg spiser sjokolade HVER dag!!! Sjokolade i form av en sunn og god grt...

Sjokoladegrt:

• 50 gram havregryn
  • 1 dl soyamelk (eller melk)
  • 1,5 dl vann
  • 1 ss kakao
  • 1 ss cocosa med smak (kan slyfes)

Kok opp havregryn sammen med vann, soyamelk og kakao. La grten smkoke til den er i nsket grtkonsistens. Ta grten over i en skl og rr inn 1/2- 1 ss cocosa. Pynt med en banan og nyyyyt.

Sammen med en kopp kaffe er dette den perfekte start p dagen for meg :-)

Tips til intervaller

Du trenger ikke lpe for gjennomfre en god intervallkt!

Jeg har ofte vonde knr, og daer ikke det lpe intervallerden beste medisinen. Men g intervaller kanfaktisk vrelike effektivt. og mer sknsomt for knr. I gr tok jeg ukens intervallkt- opp Ulriken. Jeg hadde maxpuls p 178 (nr jeg lper korteintervaller kommer jeg som oftest opp i176 i puls), og ble godt sliten.

Men husk at om du vil g intervallerm du finne deg en SKIKKELIG bratt bakke og g s fort du kan!!!

• Finn deg en veldig bratt motbakke, eks. opp Ulriken eller Stoltzen
  • Varm opp 10- 15 min med rask gange
  • G s fort du kan i 30 sek og hvil i 30 sek. Gjr dette totalt 10 ganger= 10 min
  • Total hvile i 5 min
  • Avslutt med 20-40 min gangei pulssonen 130-150

Lykke til :-)

Ny iherb favoritt

I dag kunne jeg g p postkontoret og hente en ny ladning fra iherb.com.
Hipp hurra!!! Bursdag og jul p samme dag :-)
Og o`lala, jeg har jammen ftt meg en ny iherb -supermatfavoritt.

Tart cherry

I flge super-nature er Tart cherry supernring for immunforsvaret!
De ville Montmorency Tart Kirsebrene er muligens naturens mest nringsrike konsentrerte mat som inneholder et stort utvalg av kraftige antioksidanter som ikke kan mles med noen andre frukter.

Pure Planet Tart Cherry har en deilig og naturlig smak av friske kirsebr. Den kan brukes for vitalitet, velvre, styrke immunforsvaret, lette betennelser, for kt restitusjon, bedre svnkvalitet og stressmestring. Tart Cherry er proppfull av antocyaner som er et av naturens mest effektive antioxydanter som ogs finnes i blbr. Den kan blandt annet brukes i smoothies. Du kan ogs blande den med vann og drikke den som leskedrikk.

For denne skjnnheten betalte jeg 145 kr, mens p helsekosten m man ut med 469 kr for akurat den samme flaska... Jeg er s glad for iherb!!!!

HER finner du en billigere variant...

Jeg bestilte ogs Yogite med lakris og mintsmak.
Mmm... Gleder meg til smake :-)

Dersom du er frstegangskunde p iherb.com kan du bruke koden RUP345 s fr du $ 5 i avslag p din frste bestilling :-)

Ulykkesfuglen er satt fri

For en start p dagen...

Jeg stod opp med godt mot og klar for morgenkardio og styrketrening.
Jeg spiste frokost og la ut p en rolig joggetur. Jeg ble skikkelig inspirert og holdt ett godt tempo. Samtidig var jeg helt i mine egne tanker og nt de fine omgivelsene... Og PANG!!! Jeg snubla p ett kumlokk. Og en-to-tre. Jeg falt forover, og tok meg for med hendeneda jeg landet p grusen... Mange blikk. Jeg som var lettere forvirret.Kjente en stikkende svie og en bankende flelsebde her og der.Men jeg vinket og sa hyt: "Det gr SKIKKELIGbra med meg alts". Jeg kom meg p beina og lp 100 m videre fr jeg tillot meg og stoppe for se p skadene.

AUCH!!!
Skrubbsr.
Steiner og sand i hndflatene.
Steiner under huden p kneet.
Hovent kne
Rennende blod
Og... Hull i buksa.

*Snufs*
Det s ikke bra ut. Men etter grundig vasking med Pyrisept ser faktisk sret ganske bra ut. Jeg kom meg unna med ett hovent kne med en deiligdunk dunk flelse... og ett sr jeg ikke kan fortelle sjrverhistorier om!

Det svir... Og dunker. Og du kan se hevelsen til hyre p foten, under skrubbsret.Synes litt synd p meg selv ja. Og dessuten m jeg droppe styrkekten, pga. det gjr vondt i kneet og inni hendene. sjda!!!

Hmmm... Jeg fr aldri snne sexye damebein jeg...
Er jo alltid full av blmerker og skrubbsr :-)

Norgescup i utforsykling

I dag har vi vrt og sett p Norgescup i utforsykling p Ulriken.

En helt vanvittig utforsykkellype, somvisstnok er Norges mest krevende og tekniske utforlype. Det var sirka 80 stykker pmeldt p denne norgescupen. Vinneren brukte bare 3,27 !!!

Vi var supportere for min kjre svoger som deltok.
Kjempeflink var han!!! Syklet p 4,06 min

Bilder fra dagen:

Jeg fatter ikke at de tr sette utfor. Enkelte steder er det jo rett ned...
Fytti alts... Utrolig kult se p :-)

Intervaller

I gr var jeg skikkelig sliten, og bestemte meg for ha treningsfri. Men mot ettermiddagen kriblet det i kroppen etter ha slappet av i sofan med en god bok hele dagen. Da tok jeg p meg joggeskoene- noe som resulterte i intervaller ute!!!

ROS til meg!!!
Jegmisliker intervalltrening sterkt. Jeg lper mye helleri 1 time enn 10 min intervaller...

• 10 min oppvarming
  • 30 sek lp, 30 sek hvile = 10 min
  • 5min total hvile
  • 35 min rolig jogging- (130- 150 i puls)

VONDT!!! Men deilig etterp...
I dag er det venstre kneet mitt skikkelig trblete. Jeg har jumpers knee som slr seg vrang med mye belastning. S n fr jeg ta lpefri til det kommer seg igjen.

Klatring ute

Her har jeg vrt i ettermiddag
I klatreveggen "Gjkeredet" p Sotra

Veldig morro klatrei dag. Vi har ikke klatret ute p 2 r. Og i dag klarte jeg endeligen rute p 6-
Det gr veldig fremover med det meste for tiden. HIPP HURRA!!!

Jeg elsker vinteren, men vren er ikke verst den heller gitt :-)

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.