mai 2013

FIN LANGHELG

Jeg har hatt tidenes beste langhelg!

Snart ferdig med Marius hettegenseren jeg strikker :-)

Lrdag morgen busset jeg til Haugesund for beske familien min der. Dagen etter dro vi videre til Klepp for beske min eldste lillessterog den lille familien hennes. Hun har nemlig bursdag i dag (HIPP HURRA), og vi ville vre med p feire henne. Hydepunktet for meg var leke med familiens store midtpunkt; verdens fineste niese. Det er s kjedelig at vi bor s langt fra hverandre, for lillejenta vr vokser s fort at tanten ikke fr ta del i alt det spennende som skjer.

Gy p landet.

LANGTUR

Jeg er s glad for at jeg endelig fler meg frisk og rask igjen.

Jeg var i elendig form helt frem til svangerskapsuke 27 (det er nesten 7 mnd det!). Jeg var kvalm hver dag- noe som gjorde meg skikkelig sliten. Jeg fikk ikke sove srlig godt og bekkenet gjorde vondt! Etter uke 27 har formen bare blitt bedre, og det er s ubeskrivelig deilig ha litt overskudd igjen. Humret kommer krypende tilbake, kvalm blir jeg bare dersom jeg spiser etter klokken 19 og bekkenet gjr ikke vondt hele tiden iallefall. Det er mye enklere (og hyggeligere) vre gravid nr kroppen endelig spiller p samme lag som meg igjen. Jeg hper der varer!

Med nyfunnet energi blir jeg ogs rastls, og i dag mtte jeg opp i fjellheimen igjen! Mannen har fri og han ville vre med. *Lykke*. Vi gikk samme turen jeg gikk p lrdag; Sdalen- Turnerhytten p Vidden- Ulriken. Det var kjempefint der oppe i dag ogs, men det blste godt p Vidden.

... Det er jammen godt at glidelsen iBergansjakken fortsatt gr igjen.

Nr jeg gr tur for tiden drmmer jeg mye om familielivet i kombinasjon med friluftslivet. Jeg gleder meg snn til tusle i fjellet med skrikerunger p slep. Og jeg smiler godt nr jeg mter p smbarnsfamilier langt inne i fjellet; det viser jo at det er mulig f til. Jeg hper vi er s heldige at vi fr friske barn som kan vre med p mange sprell.

Da vi kom til Ulriken var bekkenet mitt mt, s etter en rastepause tok viUlriksbanen ned fra fjellet.

Turen tok 4 timer, og n kjenner jeg det godt i bekkenet gjen, men det er S verdt det.
... Jeg vet at med et par dager hvile og trening i slynge hos fysioblir jeg fintlappet sammen igjen :-)

RD LINSESUPPE MED SITRON OG FR-RUNDSTYKKER

Mmm...I dag ble det deilig middag p oss:
Deilig rd linsesuppe med sitron og fr-rundsykker

Rd linsesuppe

• 1/2 chili
  • 12 dl ferdigblandet hnsebujong
  • saften av 1/2 sitron
  • timian, basilikum (ekstra god fersk)
  • salt, pepper
  • litt olivenolje

Slik gjr du:

Legg byggryn i kaldt vann over natten (evt. noen timer i koktvann). Hakk lken i sm biter og stek lkenblank i en gryte med olivenolje og presset hvitlk. Rr inn tomatpur, hakkede tomater oghnsebuljong. Kok opp og tilsett linser og byggryn. Bland inn chili og de andre krydderne. La koke p svak varme i 30-60 min til byggrynene og linsene er mre og suppen har tyknet litt. Du kan evt. ha i oppklippet spekeskinke (ca 100 gram) mens suppen koker. Tilsett sitronsaft rett fr servering.

Fr-rundstykker, 8 stk

• 1 ss fiberhusk
  • 1 ts salt

Slik gjr du:

Sett ovnen p 200 grader. Knus frene i en blender og grovhakk valnttene med en kniv. Bland alle ingediensene god sammen i en bolle og la rren svelle i 10 min (det er viktig). Trill til 8 rundstykker. Stek p nederste rille i ovnen i ca 15 min. NAM!!!

Oppskriftene er hentet fra denne mnedens utgave av Shape up.

FINALLY SUMMER!

WHAT A DAY!!!

rets frste, skikkelige sommerdag; Selvsagt mtte jeg p langtur i fjellet.

Jeg har blitt hekta p den fine veien fra Sdalen og opp til Glvrevannet, og har tatt turen opp dit tre ganger denne uken.Jeg er s glad for at vi har flyttet til s mange gode turmuligheter. Det er en hel ny verden her jo! I dag var planen g opp samme vei, videretil bunnen av Ulriken og ned til Montana. Meeeen, en god plan kan da alltids endres? Da jeg kom til toppen ble jeg fristet av skiltet som viste veien til Vidden og Turnerhytten.Jeg mtte ikke tenke meg om mange ganger fr jeg labbet innover Vidden med en godomvei tilUlrikens topp.

Det gikk opp, opp, opp.

Etter2 timer i varmen og bratte oppoverbakker begynte jeg lure p om jeg hadde tatt riktig avgjrelse om g langtur, alene og gravid i uke 30. Jeg var sliiiten. Men etter littbetenkningstidkom jeg frem til at "jeg er jo ikke syk, bare litt gravid"... Enlitenpause og masse vann gjorde susen. Jeg flte jeg meg piggere og fortsatte motTurnerhytteni slakere tempo.

Heeeelt der nede med veienei midten av bildet er huset vrt, ogstartpunktet for dagens tur.
Fortsatt ikke p toppen!

Turnerhytten var pen i dag, og der slo jeg meg ned sammen med alle smbarnsfamiliene. Jeg kjpte meg en vaffelpannekake (som var vaffelrre stekt som enpannekake) og en kopp med solbrtoddy. Mmm, det kunne ikke blitt bedre timing for en vaffelpannekake :-D

Godflelse p toppen av Ulriken.

4 timer i fjellet ble mye lengre enn planagt. Men HURRA s fornyd jeg er! Sliteni beina og mrkerosa p ryggen- resten av kvelden skal tilbringes p sofan sammen med mannen som har syklet 20 mil over Hardanger i dag.

Meg i kjent avslappingsstil!

MORGENSTUND...

... Har gull i munn...

Jeg elsker morgener. Jeg vkner stort setttidlig ogspretterrett opp av sengen. Jeg liker ikke ligge i sengen til langt p dag; det gjr meg gretten. Den perfekte morgenstunden har jeg helt alene, i stillhet i sofakrokensammen med en god frokost og en kopp kaffe.

Dagens frokost var 17. mai inspirert.

Jeg lagde sjokoladegrt og servertemed blbr, banan, hjemmelaget jordbrsyltety og kokos. Sjokoladegrt er en favoritt. Har du ikke testet det s har du noe glede deg til. Kok opp havregryn p vanlig mte og rr inn kakao, sjokoladeproteinpulver, kanel og kardemomme rett fr servering. Uten sjokoladeproteinpulver blir smaken veldig besk- mulig det hjelper med stning?

Mannen min er glad i sove lenge, og slappe av i sengen p fridager.
I dag fikk han sove helt til klokken 10 (!!!) og ble vekket med frokost p sengen.

Perfekt start p morgenen for oss begge :-D

Dagens oppfordring til deg...

Jeg hper du fr en super dag.
-Smil fra Christine-

GODE MATTIPS

... Ett par mattips

Uten mat og drikke, duger helten ikke. Heltene, det er oss!

Bilde nr. 1: Salat med reker og kokt egg
Bilde nr. 2: Sunn panna cotta med skogsbr coulis, oppskrift HER
Bilde nr. 3: Supergode frokostvafler, oppskrift HER
Bilde nr. 4: Polarbrd med Philadelphiaost, agurk, paprika, avokado, salt & pepper
Bilde nr. 4: Mozzarella salat (tomat, mozarella, fersk basillikum og litt olivenolje)

BANANHAVREGRYN PANNEKAKE

Enkel, god og kjapp frokost

I dag var jeg kreativ og lagde kjempegod frokost av det vi har liggende i skuffer og skap.

Bananhavregryn pannekake
...s enkelt som

• mose 1 banan
  • rre inn kanel
  • spe p med havregryn og blande godt sammen
  • Forme en pannekake p bakepapir
  • Steke i ovnen p 200 grader til pannekaken har blitt gylden i fargen
  • Servere med masse br (vi hadde bare jordbr)

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.