mai 2014

MITT FRSTE SYKKELRITT

Da har jeg gjennomfr mitt frste sykkelritt
Og jeg syntes det var kjempegy!

Jeg var litt usikker p hvordan det kom til g, for jeg har ikke syklet mer enn 3- 4 ganger etter at jeg ble gravid. Men jeg M f noen mil i beina p sykkel fr mitt neste lp, og da var jo Skjrgrdsrittet en super anledning. De siste dagene har jeg brukt p "restitusjonstrening" og spise sunn og god mat som gjrkroppen min glad.Bare sjekk grsdagens middag da, rene luksusen!



Tapas- kjreste- middag

Alt er hjemmelaget a la Christine. Aioli, pesto, bacon dadler, mrkegrnn salat med dressing, parmaskinke, egg, rkelaks,melon, druer, marinerte oliven og guacamole. Som vi koste oss!

Jeg har lest at rdbete juice skal bidra til at man presterer bra fysisk, og juicen har blitt populr innen sportsernring. Flere studier har konkludert med at rdbetejuice bedrer arbeidskonomien, og at man ved et gitt oksygenopptak kan lpe fortere eller holde p lenger. Jeg flte meg i alle fall supersunn da jeg helte i meg et glass med knall-lilla juice, og jeg kjente med en gang at jeg ble like sterk som supermann. Dette m bare bli mitt hemmelige (kanskje ikke s hemmelig lengre) eliksir fr lpi tiden fremover ;-)



Klare for start

I dag stod vi opp til overskyet vr og 8 grader. Jeg dro p meg kort sykkelshorts, ullsokker, lang sykkelbukse utenp,superunderty (ganger to p overkroppen) og vindjakke.Vi stilte til start rett fr klokken 9, og jeg kjente meg passe varm. Jeg skullenok tatt av meg den lange sykkelbuksen allerede da, men plutselig var det start for vr pulje og da var det bare finne seg en rygg henge p. Jeg hang fint pi to mil sirka, og jeg flte meg lett og fin i kroppen. S kom det en superbakke. Jeg var s varm at jeg s dobbelt, og farten sank i takt medat svetteperlene dukket opp. Vi stoppen, og jeg fikk tatt av meget lag, og vips s var feltet borte. Mannen min er fin, hanlnte bortryggen sin (hele veien), og jeg slapp unna motvinden det meste av veien. Jeg tenkte positive tanker, og alt gikk bedre enn fryktet.Etter bare en timegnagde sulten i magen, og jeg spiste bananer og sunne, hjemmelagde godiskuler tilden store gullmedaljen. Det hjalp p energinivet, og det holdt motet oppe helt til vi var kommet rett over 5 mil. Da begynte hyre arm og korsryggen stivne. Egentlig ikke s rart ettersom jeg ikke har sittet p et sykkelsete p en evighet. Jeg beit tenna sammen, og etter enda en mil kom vi frem til drikkestasjonen. Der ble vi mtt av verdens fineste heiagjeng,bananer, rd saft og lovnader om at det bare var to mil igjen.Superkreftene kom tilbake, vi trdde p og jeg kunne lukte mllinjen. Etter enda en mil fikk jeg syke kramper i hyre lr, og det tok ikke mer enn noen sekunder fr venstre lr fulgte etter. Vi slakte ned p farten, men krampene ga seg ikke. Vi kunne ikke gi oss n, s jeg beit tenna sammen igjen og trdde p det jeg hadde igjen av krefter.



Vi kom i ml etter 85 km p sykkelsetet, p tiden 3.30.38.
... Ingen medalje ventet p oss. Hva skjer?

Jeg er veldig fornyd med lpet. Vi fullfrte uten feltet vrt (ok da, der er det mannen som skal ta ren) og ettersom jeg ikke har sykkeltrent p leeenge, eller hatt treningskter p lengre enn 1,5 time av gangen m jo tiden vre ok. Og n har jeg noe perse p... Til neste r kanskje


Matpakken som ventet ved mllinjen.

N ligger jeg endelig som etslakt ut p sofaen.
... Det er ingen spk komme sliten hjem til en skjnnas som aldri sitter stille.

N skal det spises... Og soves

#sykkel #sykkelritt #skjrgrdsrittet #trening #mat #naturligmat #sunnmat

INTOLERANSE

Da har jeg ftt svar p blodprvene mine
... og jeg er intolerant mot mange avmatvarene jeg mistenkte.



Matvarer som m ut av kostholdet mitt det neste ret:

  • Eggehviter
  • Mandler
  • Bygg
  • Kumelk
  • Hvetemel
  • Kli
  • Durumhvete
  • Gluten
  • lgjr
  • Spelt
  • Ris
  • Parantter

Jeg fikk mest utslagpeggehviterogmandler. Oh my, som jeg kommer til savne egg (hva er vel sunne pannekaker og vafler uten egg?) og tyrkisk yoghurt. Heldigvis fikk jeg oppskrift p kikertpannekaker uten egg, s da overlever jeg nok fint. Jeg lever allerede uten mange av de matvarene i hverdagen. Jeg bare gruer meg litt til besk; jeg hater vre "vanskelig gjest". Men det positive er at ved vre streng med kostholdet fremover, og helt kutte matvarene jeg er intolerant mot, kan jeg antakelig spise det meste p listen igjen innen et r ved introdusere matvarene sakte igjennr tiden er inne for det. Slik kan tarmen f sjanse til bygge seg opp igjen, og bekjempe betennelsestilstanden i kroppen min. Detblir spennende se hvordan kroppen min reagerer ved kutte utdisse matvarene. Jeg krysser alt jeg har for atjeg blir god i magen igjen og fr overskuddet tilbake. Jeg fikk ogs beskjed om atnr magen stabiliserer seg kommer jeg mest sannsynlig til g ned en del i vekt i starten; de siste babykiloene skal av, og det blir digg!

Den strukturerte treningen min er tilbake til hverdagen igjen. Hurra!

Denne uken har jeg ftt testet racer sykkelen min, hatt en god svmmekt med teknikkinput fra en dyktig svmmer jeg mtte p i svmmehallen, ftt til en skiftekt ( g rett fra sykling og over til lping) og jeg har lpt meg til ny pers p 5 km lypen min. I tillegg har jeg ftt sneket inn en styrkekt. Jeg m vel kunne si at denne uken har vrt veldig bra treningsmessig. Ikke er jeg sliten i kroppen heller.

I morgen skal det hviles, for p sndag braker det ls med mitt frste sykkelritt.

Det er tid for Skjrgrdsrittet p Sotra, med 85 km sykling. Jeg kommer til bruke hybridsykkelen min, forjeg har ikke rukket bli trygg p raceren enda. Vi har meldt oss p en pulje som skal sykle 28 km/t. Sjit, jeg kjenner melkesyren i lrene allerede.

NY HJEMMESIDE

HURRA,
N er endelig hjemmesiden p plass



Det er utrolig deilig ha all infoensamlet p ett sted.
Sjekk den ut p www.christinestrening.com

... Og del veldig gjerne linken med venner og bekjente; da blir jeg hoppende glad.

#babybootacmp #babybootcampbergen #pt #trening #babymat #babymatkurs

BABY BOOTCAMP

rh, vi har vrt s heldige med vret
p bootcamp og babybootcamp


Vi har trent sammen i 8 uker n, og med unntak av en drop-in time i psken har det vrt sol hver gang. I dag var ingen unntak, og det er jammenikke verst til vre i Bergen. Treningen blir mange hakk bedre nr det ikke ser ned, ialle fall med sm babyer i vognen som ofte vil opp hilse p verden.

Jeg er s utrolig imponert over den spreke mammagjengen.

Jeg synes alle har vist stor fremgang i lpet av disse ukene, i alle fall nr det kommer til teknikk. Det synes jeg er supergy. Og medden ene gruppen kjrte vi en testrunde p en kten med tid, og flere perset med hele to runder. Da blir jeg som trener hoppende glad, og ganske stolt av deltakerne. Det er fortsatt 5 uker igjen til ferie, og jeg gleder meg til se enda mer fremgang innen den tid.


Ola fr seg nye kompiser!

Det samme gjelder gjengen uten babyer som trener p kveldstid.

Ogs der er det garantert god stemning p hver trening, og de er superflinke p pushe og motivere hverande. Det er det som er s gy med trene i faste grupper; man blir liksom litt kjent med hverandre, man har det gy mens man trener og man tar i litt mer nrman trener sammen. Win, win.

I just love my job!

Vil du vre med er det ledige plasseri babybootcampgruppen torsdager kl. 11.00 ved Tveitavannet (Sletten senter) og i bootcampgruppen p Natlandsfjell om ettermiddagen (kl. 19.00) p onsdager.

#babybootcamp #babybootcampbergen #bootcamp #bergen #mammatrening #mamma #baby#trening #treningmedbaby

17. MAI TRENING

Har dere hatten fin 17. mai feiring?
Ola hadde sin frste feiring, og han var s fin i bunad fra bestemoren sin


Dagens 17. mai frokost


Etter en fin dag med familiebesk og feiring fikk mini og jeg besk av svigers. De ville sitte barnevakt, og foreslo at jeg kunne sykle til mannens jobb, hente han der for s sykle sammen hjem igjen. Mannen deltar p Bergen- Voss sykkelrittet hvert r, og han sykler til og fra jobb, 26 km, nesten hver dag hele ret. Jeg har bare syklet to ganger etter at jeg ble gravid, og jeg har fryktet at sykkelkondisen min var temmelig drlig. Men den var mye bedre enn fryktet. Og da jeg satt p sykkelsetet kjente jeg at jeg har savnet lange sykkelturer ute i naturen.


I superdigg sponsortights fra 2xu


Det er s vakkert i fjellveien.
Mannen min er heldig som fr sykle her hver eneste dag.

P det siste strekket fr leiligheten vr tok mannen min p seg PT rollen. Jeg fikk beskjed om sykle s fort jeg kunne de siste kilometrene,og han pisket meg hele veien hjem.Oh my, vi snakker ekte syrefest i lrene. Utrolig deilig. Det jeg savner mest fra tiden fr vi fikk barn er muligheten til trene sammen med mannen min. Vi er et bra team som pusher hverandre, gir tilbakemelding p teknikk og koser oss maks p trening sammen. Jeg hper vi fr trent mer sammen fremover, og at vi fr til lange turer sammen igjen... En dag.

Jeg skulle egentlig g 7-fjellsturen p sndag, menetter all lpingen fr havmaratonhar jeg hatt vondt i knrne. De er p bedringens vei, men jegtr ikke g alle hydemetrene s tett frtriathlonet mitt, s jeg har gitt bort startnummeret mitt.Mannen min komp den gode (??) ideenom melde oss p Skjrgrdsrittet p Sotra neste sndag. Dersom vi fr barnevakt blir det alts sykkelritt p meg om en uke. Jeg trenger litt mer lpserfarig for holde sjakk p nervene mine!

Hmmm, jammen p tide f raceren ut p veien.

#triathlon #3atlet #sykkel #trening #friluftsliv #2xu

LIVET ALTS

Long time, no see.
Dagene har ftt vinger!!!



For tiden har jeg hele tre baby bootcamp grupper ogen bootcamp (uten babyer) hver uke, og i morgen braker det ls med frste babymatkurs i casa de Lystrups. Jeg lever drmmen min med drive for meg selv, og jeg er s takknemlig for at jeg har kommet over s supre deltakere. Jeg gleder meg til hver trening sammen med disse spreke og flotte damene, og jeg tr pst atdet er gyere og mye mer sosialt trene sammen ute i frisk luft enn inne p ettreningssenter.

Jeg kommer med ny hjemmeside neste uke.
Da blirall infoen om prosjektenemer oversiktlig, og det vil oppta mindre plass her p bloggen.



Min egen trening har det ikke gtt like knirkefritt som tidligere.

Jeg har brukt utallige timer p lage treningsopplegg, koordinering, oppskrifter til babymatkurs og viktigst av alt; passe p verdens ivrigste 9 mneders gammel gutt. Jeg har trent flere ganger i uken, men det har blitt mer p dagsflelsen enn mlrettet trening mot tri. Lapskaustrening som Janne ville sagt. Dagene flyr, og jeg innser at skal det bli trening med kvalitet p meg s m ukene planlegges godt, fra dag til dag.Mannen min og jeg har koordinert kalendrene vre, og n er treningene de neste 3 ukene spikret. Dajeg satt med kalenderen i hnda oppdagdejeg at det bare er en mned til mitt frste triathlon. iiiik, jeg tror jeg dr litt p meg.



Det skal iallfall ikke st p utstyret til mitt frste lp.

Jeg m vre verdens heldigste jente; jeg har nemlig ftt 2XU som sponsor til lpet mitt. Oi, som jeg gleder meg til ta i bruk alle herlighetene jeg fikk. Tightsen er allerede flittig brukt og vtdraken m jeg jo f testet i vann fortere enn fort (jeg gruer meg litt til bade ute likevel, for det virker s kaldt, vtdrakt eller ei). Nye svmmebriller og svmmehette oppgraderte kul-faktoren min i svmmehallenmange hakk (beviset kommer i morgen), men trisuiten skal innvies selve lpsdagen.


N er det altfor sent for en smbarnsmamma som har enbaby som str opp kl. 5 om morgeneni tillegg til egentrening, baby bootcamp og kurs; alt FR klokken 14. Hurra, livet er godt nrdagene er fulle.

#2xu #triathlon #babybootcamp #bootcamp #babybootcampbergen #utetrening #babymat #babymatkurs

christinestrening

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.

Kategorier

Arkiv

hits