juni 2014

2XU ER TOPP

Jeg er s heldig at jeg har ftt 2xu
som sponsor til mitt frste triathlon.

Heldige meg fikk sponset bde trisuit, svmmehette, svmmebriller ogkompresjonstights i forkant av lpet. I tillegg fikk jegvtdrakt til en god pris.

Av vtdraktvalgte jeg modellenM:1

M:1 erden mest allsidige drakten til2xu. Den egner seg bde til brystsvmming, crawl og andre vannaktiviteter. Jeg valgte denne drakten ettersom jeg ikke visste om jeg kom til kicke p triathlon. Denne kan jeg ogs bruke til paddle board (jeg skal skaffe meg et slikt, eller en kajakk fr neste lange seilferie. Jeg blir nemlig s rastls etter noen dager i bt). N har jeg ikke s mye sammenligne vtdrakten med; jeg har bare brukt vtdrakt til rafting og slike ting tidligere, men jeg er veldig fornyd med drakten til svmming. Jeg flyt godt og flte at jeg hadde god bevegelighet da jeg svmte. Jeg kommer til bruke den mye i sommer; jeg har nemlig masse g p nr det gjelder utesvmming, og jeg har bare 2 mnd ve p fr neste lp. S gjenstr det se om jeg m oppgradere fr halv ironman i Haugesund neste r!

2xu race svmmebriller

Disse er jeg superfornyd med. De har et ganske mrkt glass, de slipper ikke inn en drpe med vann og de dugger ikke. Disse er min favoritt av svmmebriller s langt!

2xu trisuit

Jeg var veldig spent p om jeg ville trre bruke drakten; makan til et tettsittende (dog superpraktisk)plagg! Trisuit er shorts og singlet i ett, den har en supertynn sykkelpute inni som man ogs kan lpe med, og stoffet er s tynt at det trker med en gang. Helt genialt.Da lpsdagen kom kastet jeg alle hemninger og kjrte videre i drakten; med en sykkelgenser over til sykkeldelen (vi leker ikke frysepinn) og uten genser p lpedelen, og jeg er veldig glad for den avgjrelsen. Jeg trket opp p null komma niks og den var kjempebehagelig p.

Vi fikk utdelt svmmehette p lpet som vi mtte bruke, men jeg er veldig fornyd med 2xu badehetten ogs. Og den klassiske kompresjonstightsen som jeg har nsket meg i revis. Jeg er 177 cm hy og har lange bein, s den er litt kort til meg. Jeg har hrt rykter om at de har kommet med en modell som er for oss langbeiner, s den m testes i fremtiden.

Jeg er supertakknemlig som har ftt 2xu som sponsor;
Jeg er s utrolig fornyd med alt jeg fikk, og jeg fler meg som verdens heldigste jente!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Sponset innlegg

BIG, HAIRY GOALS

rh, jeg er hekta
... p triathlon


Jeg synes mten trene p er helt fantastisk; det er s variert, og det inkluderer bde svmming, sykling, lping og styrke. Jeg har endelig funnet min lidenskap innen treningsverden. Ikke at den har manglet tidligere alts. Jeg har alltid likt g turer i fjellet, lpe, sykle og spesielt trene tung styrke. Men jeg har alltid trent ut fra dagslyst, og har ikke trent mlrettet mot en ting tidligere. I alle fall ikke mot noe som ikke innebrer forming av kroppen. N trener jeg fordi jeg nsker bli bedre, dessuten blir jeg ikke s lett skadet nr jeg trener s variert.

Flere lp m settes p listen
Og nhar jeg satt meg noen hrete ml for 2014/ 2015.


Meg helt nede til venstre ved siden av "Head mannen" i 2xu vtdrakt

De minste mlene er ganske geie; I slutten av august skal jeg gjennomfre Os triathlon, og perse fra forrige lp. Jeg hper jeg klarer gjennomfre treningsplanen i sommer; jeg skal nemlig ta PT-utdanning via SAFE educationi lpet av juli og august. Det blirundervisning nesten hver dag fra kl. 09.00 til kl. 18.00 eller 19.00 hver dag. I tillegg skal jeg lese, og vre med verdens beste lille gutt (uff, s jeg kommer til savne han!), s treningen fr jeg ta s langt det lar seg gjre. I lpet av hsten blir det noen sm lp;Aibelsprinten p 5 kmi Haugesund sammen med lilless. I flge henneer Aibelsprinten det lpet med flest premier; og vi liker premier :-) Jeg m jo ogs lpe Djupadalten p 10 km i Haugesund i oktober; det er fast p planen. I mai skal jegperse heftig p Skjrgrdsrittet, og da er planen henge med feltet jeg har valgt meg ut hele veien inn.




Og s det store, skumle mlet. I juli 2015 skal jeg gjennomfre Ironman 70,3 i Haugesund innen cut-off tiden som er p 8,5 timer. Dette har vrt drmmen i flere r, og jeg har sagt at jeg skal delta... en dag. Men s snakket jeg med Janne, og hun sa noe som"neste r er det din tur". Jeg tenkte "ha, ha", men det tok ikke lange tiden fr jeg lekte mer med tanken snn helt p ordentlig. Hvorfor ikke? Jeg skal vel klare gjennomfre etter ett r med mlrettet trening...!? Jeg snakket med Janne igjen og spurte om hun virkelig mente det kunne la seg gjre, og ja, det mente hun. S snakket jeg med mannen min. "Er det greit at 2014/ 2015 blir mitt treningsr?" Og jo, det skulle g greit.

Jeg gleder meg! ... og jeg gruer meg.

Det er en del hindre som m overvinnes her. Dette er virkelig utenfor komfortsonen til en styrkejente som meg. Treningskunnskapen min ligger innen styrke, teknikk, forming av kropp og skadeforebyggende trening. Jeg skal innrmme at jegikke kan like mye om kondisjonstrening; enda.

Svmme 1900 meter? Jeg har en skikkelig lang vei nr det gjelder f crawlen til sitte inne, og ikke minst- klare crawle ute. Jeg skal melde meg inn i Bergen triathlon klubb, og hpe p at jeg fr noen gode rd der. Sykle 90 km? Jeg har jo syklet hele Norge p langs, s det m da kunne la seg gjennomfre med en god dose trening. P Norge p langs syklet jeg riktignok ikke p tid, men jeg hadde dagsetapper p 90-140 km hver dag med 30 kgbaggasjei 27 dager, s da skal jeg klare trene meg til sykle 90 km p tid ogs! Jeg hper i alle fall det :-) Lpe 21 km? Dette er det strste bygen for min del. Jeg blir s lett skadet av lpe, og jeg fr lpekne med en gang jeg trener p lpe over 10 km. Her trengs det langsom tilvenning, og systematisk trening.

Da gjelder det lage seg en god opptrappings-treningsplan, og holde seg skadefri.
Har du noen gode rd jeg kan ta med meg?

... S hper jeg at vi fr sovebaby snart, slik at restitusjonen blir bra!


#triatlon #trening #ironman #pt #3atlet

MITT FRSTE TRIATLON

I freakin' did it
Jeg har fullfrt mitt frste triathlon og jeg er hekta!

Som sagt s har jeg ikke akurat ftt til en drmmeoppkjring med 3,5 ukers sykdom og treningsfri i hele 4 uker. Heldigvis ble jeg i bedre form i lpet av torsdagen og fredagen, og da jeg vknet i dag tidlig var det bare hosten som satt igjen. Jeg sov faktisk veldig godt i natt, men da jeg stod opp satt nervene i hele kroppen. De varte hele veien til Auklandshamn. Det frste som mtte meg der var en flokk med spreke mannfolk med de kuleste syklene og de tffeste draktene. Jeg flte meg ikke s hy i hatten da jeg karret meg ut av bilen med hybridsykkelen min bakp (jeg rakk ikke bli trygg p racersykkelen pga sykdom fr lpet).


Rimelig full i nerver


Jeg kom i snakk med mange hyggelige deltakere, og vips s var det tid for sykle samlet ned til vannet og startomrdet. I det jeg satte meg p sykkelen forsvant alle nervene. Endelig var det min tur til bli triatlet, og sette liv i drmmen min fra tenrene.


1. Ankomst til startomrdet 2. Klar i sponsorvtdrakten fra 2xu 3. P med tidtakerbriikken, som mtte av igjen; jeg fikk et fint hint om at den ikke var vanntett 4. Skifting 5. Verdens fineste heiagjeng


Jeg fikk p meg 2xu vtdrakten, og jeg linet alt av sykkelutstyr til neste etappe. S var det kjenne p badetemperaturen som var behagelige 17 grader, og fylle vtdrakten med vann. Det er frste gang jeg har svmt med vtdrakt, og jeg flyt som en kork! Det var en ny og positiv opplevelse :-) Jeg snakket med alle rundt meg, og stemningen var s utrolig god. Plutselig var det nedtelling, og det var dags for svmme for livet!



Jeg hadde heldigvis snakket med Janne (treningsbobla.blogg.no) p forhnd, og ftt flere gode tips. Det ene var plassere seg p siden, helt til venstre. P den mten slapp jeg unna alle armer og bein fra alle som nsket komme frst frem. Jeg svmte noen tak fr jeg oppdage at jeg ikke pustet, iallefall ikke nesten; jeg hyperventilerte nesten. Jeg fokuserte p finne rytme i pusten og bare starte med svmme rolig bryst. Jeg svmte rolig helt frem til frste bye fr jeg satte opp farten... Men jeg svmte bryst hele veien. Og jeg som har terpet s masse teknikk i bassenget de siste 6 mnd. Alt sammen fly fra hodet mitt i det jeg gikk ut i vannet. Her har jeg jammen noe ve p.

750 meter ble tilbakelagt p under 20 min. Raskere enn antatt



Jeg brukte en del tid i skiftesonen, men kom meg av grde p sykkelen. Jeg slukte en del vann i svmmeetappen, og det kjentes godt i magen. Men jeg fikk fart p beina og frste halvdel av sykkeltrasseen gikk rimelig greit unna. S kom bakkejaget. Det gikk opp og ned, opp og ned og det kjentes i beina. Men jeg gravde dypt og fokuserte p holde beina i gang. De siste 3 km kjente jeg samme krampe fra Skjrgrdsrittet melde seg i begge lr, men langt fra s ille som sist, s jeg kjrte p helt inn til skiftesonen.

Sykkeltrasseen p 26 km ble tilbakelagt p 60 min.


I skiftesonen til lpeetappen.


I det jeg gikk av sykkelen kjente jeg hvor stive beina mine faktisk var. Jeg tok en slurk av sportsgel (SJ!!!) og satt i gang med siste etappe. Etter bare 10 meter kom krampen i lrene for fult, og det var nesten umulig lpe. Jeg gikk for det meste, men lp litt mellom krampene.

Lpeetappen ble tidenes treigeste 5 km, p hele 40 min!!!


Fornyd i ml, med kramper i begge lr. Sponsortrisuit fra 2xu


Jeg m vre verdens gladeste triatlet.

Jeg synes det var supergy, og jeg er hekta. Dette skal jeg gjre masse mer, og n har jeg jammen gode muligheter til perse neste gang. Oppkjringen var langt fra optimaletter sykdomog jeg fullfrte med en form som var snn halvveis. Jeg er s stolt over at jeg deltok likevel, og fullfrte.

N gleder jeg meg til 31 august; da str Os triathlon for dren.


#3atlet #triatlon #trening #auklandshamntriathlon #2xu

TO DAGER TIL TRIATHLON

Det er to dager til mitt frste triathlon
... Og jeg hoster fortsatt som en gammel ryker!

Jeg har ligget flatt ut med snrr, vond hals og en helt sinnsyk hosteiovertre uker. Jeg var s sikker p at jeg skulle bli frisk til lrdag, men jeg begynner bli litt skeptisk. Det er to dager igjen til startskuddet gr. Kroppen fles bedre men jeg sliter fortsatt med pusten og hostekuler som ikke ligner grisen. Jeg har en baby som fortsatt ikke sover om natten og jeg har ikke trent p 4 uker. Jeg skal ikke skryte av at kroppen fles klar til svmme 750 meter, sykle 26 km og lpe 5 km om bare to dager.


Sommerdager p terassen. Jeg hiver innp meg masse frukt og grnt!
Christinelystrup/ christinestrening p instagram


Men s er sprsmlet; dersom jeg blir litt bedre, skal jeg stille likevel? Legen min sa at "det er jo bare et lp og det kommer mange flere i tiden fremover". HVA, bare et lp du liksom. Dette har vrt drmmen min siden jeg var tenring, og det har vrt planen i tre r. Endelig er lpet her og s har jeg bare ftt til litt lapskaustrening,oppkjring med 4 ukers sykdom og lite svn, og fortsatt en laber form. Men samtidig s tenker jeg "skal jeg bare stille med ml om gjennomfre?" Da har jeg jo i alle fall testet hva triathlon gr ut p, og jeg stiller mer klar til Os triathlon i august. Men p den andre siden er det ikke gy pushe seg selv fysisk i 2-3 timer nr kroppen ikke vil samarbeide.

Arg, jeg aner ikke hva jeg skal gjre.

Lysten sier en ting, fornuften en annen. Jeg har en ettermiddag og en dag igjen p meg, s m avgjrelsen tas. Jeg venter p et mirakel, og krysser alt jeg har; jeg har ubeskrivelig lyst, og blir s skuffa om det ikke gr!

UFRIVILLIG PAUSE

Arg, n klikker jeg snart.
Hele den lille familien min ligger flatt ut medfeber, halsbetennelse og rebetennelse.


Det har heldigvis blitt noen sunne mltider i tillegg til det usunne disse ukene

N er det over tre uker siden sist jeg trente, og i kalenderen str det oppfrt at jeg skal delta p Auklandshamn triathlon om 8 dager. Jeg har hatt tidenes beste oppkjring med hoste, feber, svnlse netter, babybring (smenhar hatt feber i snart to uker, og har bde rebetennelse og halsbetennelse. Det er ingen spk vre liten alts) og... godterispising av nye dimensjoner. Jeg fler meg som en sliten bolle uten en muskel i kroppen, og jeg visualiserer at lrene mine kommer til heie meg frem i lpeetappen med ivrige "flappa, flappa" lyder (som jeg for vrig skal oversette til heiarop). Da jeg ble syk for tre uker siden var jeg lettet for at jeg i alle fall ble syk da, og ikke nr lpet mitt skulle vre. Jeg var temmelig ok i formen fr forrige helg, men etter et superfint bryllup for lilless, og flytur med slem air condition er jeg tilbake til start. N sitter jeg her uten stemme, med kraftig hoste, snrr, dotter i rene og yebetennelse, og lpet str like utenfor drterskelen.


Bryllupsfine sstre

Men neida, denne jenta har ikke tenkt trekke seg alts, i alle fall ikke uten kamp. Jeg SKAL nemligbli frisk i lpet av uken, s fr jeg heller mte til start uten trening p over fire uker! Det kommer til bli tungt, og sisteplassen er allerede loddet ut til meg. Men s lenge jeg er frisk skal jeg delta. Dersom jeg hoster like hysterisk som n, og har en nese som nekter bli brukt til pusting s har jeg ikke annet valg enn trekke meg. Men det orker jeg ikke tenke p enda. For jeg skal som sagt bli frisk snart.

Et oppgitt sukk og noen hye host fra meg!


#triathlon #trening #syk #bryllup

christinestrening

christinestrening

31, Bergen

Hei. Jeg heter Christine, er gift og mamma til en gutt p snart 2 r. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber som grnder i egen bedrift med utetrening; www.christinestrening.com. Hos meg finner du effektive bootcamper og babybootcamper ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015 og fulldistanse ironman (Coastman) i august 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.

Kategorier

Arkiv

hits