juni 2015

HILS P LYNET

N har jeg drmt om sykkel lenge.
... Eller egentlig enda lengre enn lenge.

Planen var kjpe ny sykkel til hsten dersom triathlon virkelig gjorde meg hekta. Men s har jeg tenkt mye, og konklusjonen ble; hva er logikken med kjpe sykkel etter alle lpene jeg skal vre med p i r? Ser du logikken i det? Ikke jeg heller. Til n har sykkeltreningen vrt en skikkelig drstokkmil. Og den har jeg kjempet med 4 ganger i uken sirka. Grunnen er at jeg har sloss p veien med sykkelen jeg har arvet etter mannen min.Sykkelen til3000 kr har vrt godt brukt av manneni 5 r, og dener i helt feil strrelse til meg. Jeg sykler mye for tiden, og n synes jeg det var dags gjre en investering p sykkelfronten p en sykkel tilpasset meg.



Jeg falt for sykkelen Trek silque da vi var innom Boa sist.

Jeg har drmt mye om den svarte herligheten med rosa stripe. Men etter samtale med sjefen sjl falt valget p en Trek Emonda. Jeg var p bike fit i hele 2,5 timer hvor vi mlte grader og vinkler p alle tenkelige steder. Da jeg gikk ut med sykkelen under armen var jeg sikker p at gliset mitt ikke kunne blitt bredere, s glad var jeg. Sykkelen er den beste jeg har testet, i tillegg fikk jeg skryt av sykkelteknikken min (hvem misliker vel skryt?). Sykkelen fikk til og med vre med inn i leiligheten, og den fikk bo her inne til jomfruturen dagen etter.


Turen gikk fra Sdalen til Os, over Fanafjell og bak Lagunen til Sdalen igjen, og hei hvor det gikk unna! Det ble nye perser over hele linja. Hadde jeg visst hvor mye bedre en bedre sykkel ville fles hadde jeg byttet den gamle ut for lenge siden. Den gamle sykkelen min gikk ca 28- 32 km/t p flatene. Den nye gr i 30-38 km/t p flatene (jada, dere som ikke kjenner meg; jeg vet at sykkelen ikke bestemmer farten). Hovedforskjellen ligger nok i at sykkelen er i riktig strrelse, og at jeg sitter helt riktig p sykkelen (skal du kjpe ny sykkel; srg for at du fr hjelp til skikkelig tilpasning; det er gull verd). Jeg kan sitte p setet (!!!), tr p med det jeg har av krefter i beina og sykkelen er over 2 kg lettere. Det merkes.





Jeg har ftt nytt girsystem. Jegbomgirer fortsatt, men det kommer seg. Tribaren tok jeg av, for den stanger s flt i lrene nr jeg str og sykler. Jeg tror ikke jeg klarer bli fortrolig nok med den fr sndag at det veier opp for at jeg ikke kan reise meg og tr over korte bakketopper. S tribartilvenning fr komme fr Coastman.

N gleder jeg meg enda mer til ironman p sndag.
Ny vtdrakt har jeg ogs ftt; mer om den i morgen.

TESTING AV IRONMAN LYPEN

Forrige helg var jeg p husmorferie i Haugesund
for teste deler av halv ironman lypen der

Jeg har blitt litt kjent med ei fantastisk jente i Haugesund triatlon klubb. Vi stod ved siden av hverandre ved starten i mitt aller frste triathlon i Auklandshamn i juni i fjor. Godt uti sykkellypen suste hun forbi meg, og kom med muntre heiarop. Etterp har vi snakket litt sammen p mail, og n har vi ogs mtts ett par ganger. Heldige meg skulle f hjelp til finne frem i ironman lypen slik at jeg fr testet lypene fr det braker ls neste helg.



Fredag svmte vi en tur i Skeisvannet.

Lypen var allerede lagt opp. Jeg var skikkelig nervs; jeg har nemlig litt vannskrekk etter at jeg veldig nesten druknet da jeg var 6 r. Jeg har bare crawlet ute en gang tidligere, men med god hjelp fra Nina gikk det bra. De frste takene var nervse og jegsleit med pusten,men etter 100 meter klarte jeg slappe av. Frst da oppdagde jeg hvor kaldt det var (13 grader; brrr).Det fltes helt ok p kroppen, for vtdrakten min varmer veldig godt. Jeg har ikke neoprenhette, s der gikk jeg for en vanlig badehette med ullue opp, og enda en badehette utenp der igjen. Det funket gull. Men trene; de holdt p f kuldesjokk. Derfor var det bare gasse p, og gi seg da jeg var kommet rundt en gang (ca. 1100 meter).

Veldig ok lype, og det gikk skikkelig fint svmme ute. Det gikk mye lettere ettersom jeg slapp alle de dumme vendingene som jeg bruker ca 5 sek p hver eneste vending(helt serist). Jeg har funnet meg en ny favoritt!



Pfyll etter trening p kaf sammen med lilless

Lrdagen var det dags for sykkeltraseen.

Jeg ble skikkelig positivt overrasket over sykkeltraseen. Den begynner med et ganske flatt parti, s kom en haug med nedoverbakker og ett par korte oppoverbakker. Fra Auklandshamn og tilbake til hovedveien igjen var det smkupert, men ingen store bakker. Vi syklet rolig, og skravlet store deler av veien, men kom likevel rundt den lengste delen (65 km) med over25 km/t i snitt.



Sndagen tok jeg turen igjen; den gang med min far i rolig tempo igjen. Herlig!

Jeg er hekta p sykling i Haugesund. Det er mye mindre trafikk der, hyggeligere bilister og veldig mye flatere enn her i Bergen. Jeg har ferie fra og med i dag, og lurer p dra ned for ta den siste rolige treningsuken der nede.

Tenk; om en uke s gjelder det.
Da er dagen jeg har drmt om i mange, mange r
og som jeg har trent mlrettet mot i et helt r her.

Det er til d av... Nervene er p tyttebrtur allerede.

BERGEN- VOSS

Mannen min har syklet Bergen- Voss hvert r siden 2010.
Hvert r har jeg fulgt han til startstreken
... og hvert r skulle jeg nske jeg stilte sammen med han.



Bergen- Voss 2011

I r har jeg syklet en god del, og da jeg hadde s mye g p under Skjrgrdsrittet for to helger siden fristet det delta p flere sykkelritt. Den aller beste treningen er stille p lp, for da presser man seg mer enn vanlig. Dessuten fr man lpserfaring ogen pekepinn p hvordan man ligger an formmessig i forhold til andre lp.Sykkeletappen p fullironman er 180 km, og Bergen- Voss var i r 163 km og 2100 hydemeter. Jeg lekte med tanken p sykle Bergen- Voss i r for ta lpet som en del av treningen mot ironman, men det satt litt inne melde seg p da jeg s at Yr.no meldte 14 mm nedbr og mye vind. Og s er det jo skummelt sykle sammen med andre, i lag. Men jeg fant en billig billett p finn.no 3 dager fr lpet,jeg la inn bestilling p fint vr, og nr man frst er pmeldt noe lar man jo ikke la vre stille, uansett...



Jeg skulle sykle sammen med mannen min, svigerfar og sykkelgjengen deres. De hadde planer om sykle mellom 5.30 og6 timer, og min plan var flge med de hele veien, og komme i ml under 6 timer.

Vi startet veldig rolig ut av Bergen, og det gikk veldig bra. Men jeg kjente fort at jeg var ganske tung i kroppen. Jeg hang p heltfint inn til Gullfjellet. Opp bakken faltjeg litt bak de fremmerste i feltet, men vi tok de igjen i nedoverbakkene fra Gullfjellet. Etter 3 mil begynte jeg f skikkelig gnagsr midt mellom beina (rdme), og jeg klarte ikke lengre sitte nedp setet. Men slippe feltet var uaktuelt. Jeg beit tenna sammen, og syklet videre uten sitte. Rett fr oppoverbakkene til Kvamskogen 3 mil senere var lrene mine fulle av syre, og jeg kunne ikke lengre holde hemmelig at jeg hadde gnagsr og hadde problemer med henge p av den grunn. Mannen min insisterte p at vi skulle stoppe for justere setet, and so we did. Straks ble verden litt bedre, og vi hentet fint inn resten av feltet vrtp pit- stoppet i Norheimsund. (de stopper tiden p toppen av bakkene fr siste nedkjring i Nordheimsund, og starter tiden igjen rett etter senter av Nordheimsund).


I Nordheimsund ble det et dostopp, litt pfyll av mat og drikke,og s syklet vi videre sammen med gjengen.

Jeg kjente mindre til gnagsret, og jeg hadde bestemt meg for at det var uaktuelt slippe feltet igjen. Jeg hang fint p hele veien, og s hrte vi et stort smell. En av lagkapteinene pungterte. Vi syklet videre, men feltet var ikke like strukturert etter det. Mannen min og jeg syklet fra, og l alene helt til en mil fr de bratte, svingete veiene fr Skjervet. Vi kom oss fint opp bakken, og fra toppen og inn til Voss satt mannen min inn alle krefter. Jeg og svigerfar hang p, og vi syklet p alt vi hadde de siste 15 km til ml. Snittfarten ble 41 km/t (!!!) helt fra toppen av Skjervet og inn til Voss. Det fltes rtt som en siste spurt.



Hm, hvem syklet frst, tro? Grus i hele ansiktet; slik er det henge p hjul i regnvr

Vi kom i ml p 6 timer og 3 minutter.

Jeg ble straks litt skuffet over at vi ikke ndde mlet vrt p under 6 timer. Men s oppdagde jeg at jeg var 12. beste kvinne i min klasse, og da ble jeg littglad likevel. I tillegg var ikke forholdene optimale med verkende gnagsr, masse veiarbeid, regn og felt i opplsning. Men uansett s har jeg fullfrt mitt frste Bergen- Voss, og det har jeg ikke lov til vre misfornyd med...


Jeg vil sykle mer, jeg vil bli bedre
Og jeg har s lyst p en ny sykkel som passer meg at jeg nesten dr

christinestrening

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.

Kategorier

Arkiv

hits