juli 2011

Lofoten og 1.000 km p sykkel :-)

Sukk, jeg har hatt noen utrolig fantastiske dager p tur siden forrige innlegg!!!
Etter ha ftt god hjelp av snille mannen p Senja, og intersport kom jeg meg til Senjatrollet. Der fikk jeg lov til sove i parkens fine gapahuk :-)

Utrolig flott p Senja!!! Der m jeg tilbake en gang :-)

Da jeg syklet fra Senja SREGNET det og jeg var gjennomvt p 30 min. Jeg mtte vente i 1,5 time p ferja fra Gryllefjord til Andenes, og ferja over tok hele 2 timer i store blger. Brr... S kaldt. Mannskapet ombord p ferja var helt fantastiske. Jeg fikk kaffe og godt selskap p turen over. Koste meg i blgene (til tross for kulde) mens "alle" andre l rundt p gulv og benker og kastet opp.

Da jeg kom over til Andenes p Andya fristet det fint lite sykle 100 km til. Jeg trillet inn p en bensinstasjon for f litt varme og mat, allerede etter 10 km. Det er jeg glad for- for der dukket Anne og Johs (Jon sin tante og onkel) opp- helt uventet. S godt mte p kjente :-) Jeg ble invitert hjem til dem i B (p vestsiden avAndya)hvor de lnte et hus- for en varm dusj, elgkarbonader, multerog en god seng. De tok baggasjen min, mens jeg syklet med lett sykkel de 50 km til huset med nytt pgangsmot og godt humr. Vest siden av Andya er s flott!!! Veien der er nasjonal turveig og helt nydelig utsikt med hvite strender og spisse fjell.

Med et dgn med god oppvartning hos familie hadde jeg MASSE trkk i beina, og dagen etter syklet jeg helt til Svolvr i Lofoten- hele 165 km!!! Deilig vre blandt hye fjell, men likevel forholdsvis flatt fre.

Camping i Svolvr. Rhnisch buksen fra getinspired.no

I gr syklet jeg til Reine, helt sr i Lofoten. HELT FANTASTISK!!!! S fint med bittesm yer, med hvite hus, hye fjell og svaberg. Jeg satte opp teltet mitt helt ute ved havet og har sovet godt i natt :-)

I dag tar jeg ferjen fra Moskenes til Bod. Jeg har syklet til sammen 1.000 km og 1/3 av prosjektet "Norge p langs" er unnagjort. Livet som syklist er fantastisk. Mange fine folk mte, masse flott se, en god del hardt arbeid og MASSE kos.

Helgelandskysten neste. Gleder meg til "et nytt kapittel".

Tusen takk igjen for mange meldinger p blogg, facebook og SMS. Dere er s flotte. Fles godt med en heiagjeng. Jeg er glad i dere, kjre venner og familie :-)

Senja :-)

Jeg har hatt tre flotte dager p sykkel :-)

P fredag syklet jeg fra Srkjosen til Troms. En helt fantastisk strekning. Jeg syklet langs en nydelig fjord blandt hye og flotte fjell :-) For en utsikt!!! Det ble to ferjer den dagen. Godt med litt hvile samtidig som jeg beveger meg fremover :-)

Da jeg kom til Troms var jeg bde utrolig kald og sliten. Heldige meg fikk lne et helt hus av mine foreldres venner. Utrolig deilig med en varm dusj og en god seng.

Lrdag var jeg slitnere enn sliten og det gikk skikkelig sakte med meg. Jeg syklet fra Troms til Sommary. Der var det helt fantastisk. Hvite strender, krystallklart vann ogstore blomsterenger. Planen var overnatte der til i dag, men frste ferjen til Senjai dag tidlig gikk ikke fr klokken 11.00, s jeg tok siste ferje p lrdag i stedet.

I natt overnattet jegved nstet til en utrolig hyggelig mann ved Innergrd p Senja. Jeg ble invitert inn for lne seng, men utsikten var s flott at jeg ville heller sove i telt! Nydelig kveld hvor jeg savnet mannen mitt litt ekstra.

I dag syklet jeg mot ferja over til Andenes. Rett fr Finnsnesryk sykkelkjedet mitt!!! ER DET MUUULIG??? N har jeg vel hatt nok uflaks med sykkelen vel?? Heldigvis hadde jeg flaks i uflaks da- siden det faktisk hendte blandt folk. Jeg mtte p en utrolig snill og hjelpsom mann som syklet p tur. Han snudde straks for hente bil og henger. Han hjalp meg med f tak i en ansatt p Intersport som er villig til hjelpe meg- midt p en sndag. Han er p seiletur i dag da, s han kommer ikke fr i ettermiddag. Ja, ja. Flott med en hviledag p Senja i godvret. Og han som hjalp meg er utrolig hyggelig og varter meg opp med deilige jordbr fra hagen, lunsj med hjemmelagd multesyltety, kaffe og internett mens jeg venter:-) Kanskje var det like greit at dette hendte, s jeg fikk litt etterlengtet hvile...

N hper jeg resten av turen gr smertefritt :-)

Storslett

Hei og h
Jeg sykler av grde i flotte reinsdyrland :-)

Jeg har ftt fikset sykkelen min i Alta, og n gr alt s vanvittig mye bedre. Deilig ha lette gir igjen :-) Fler jeg svever avgrde n som sykkelen fungerer. Hper det bare varer heeelt til Lindesnes n :-)

I gr kom jeg meg helt til Langfjorden :-) 15 mil p sykkelsetet. Auch. Men jeg ble s ivrig etter at jeg fikk sykkelen fiksa, og det var s flott langs fjorden. Hadde mange pauser og koste meg. Det var en god del regnbyger, s jeg ble GJENNOMVT!!! Fristet ikke sette opp telt, og ikke kunne henge noe til trk. S banket jeg like godt p dra til noen utrolig hyggelige eldre mennesker som sa jeg kunne f overnatte p sofan. S fikk jeg en deilig dusj, rverhistorier fra en oppvekst i Finnmark og en god natts svn. Tusen takk for gjestfriheten :-)

I dag er Finmark et tilbakelagt kapittel. Nord- Troms nsket meg velkommen med HYE fjell og tre tunge fjelloverganger. Pust og pes. Jeg er helt gen i dag, og vil unne meg overnatting innendrs. N sitter jeg p biblioteket i Storslett, og de kunne fortelle at neste "rimelige" overnatting er 5 km unna. Jeg skal klare trkke meg dit, s skal jeg sovne FORT og lade opp til en ny etappe i morgen.

Tusen takk for SMS, mail og kommentarer p facebook og blogg.
Godt ha noen som tenker p meg :-)

Nordkapp til Honningsvg

Da var dag en unnagjort
Med plenty av problemer. Jeg har byttet fly tre ganger og sykkelen min har ftt seg en skikkelig smell p flyturen. Kjedet hopper og lser seg nr jeg girer. Flotte skramlelyder. Jeg syklet til Honningsvg p Gsport, men de fant ikke ut av feilen.

Da tok jeg bare sjansen p starte turen likevel.Jeg tok buss til Nordkapp platet. DER var det flott der.

Skikkelig flott lys klokken 18.00

Det var MYE vind fra alle kanter, og jeg sleit skikkelig med holde meg p veien da jeg syklet til Honningsvg. Veldig mye opp og ned MED gir som ikke virker p de letteste hakkene. ( 45 km i beina i dag og jeg kjenner detallerede) Mtte mange fine reinsdyr p veien da... HIPP HURRA

N er jeg inne p et fint vandrehjem i Honningsvaag. Fant en fra Canada som har jobbet med sykler i 20 r. Han sa at jeg trenger stor tang for fikse, men at jeg bare fr sykle til Alta i sakte tempofor f hjelp der. "NOOOO, don`t take the bus" sa han. Hi, hi. Fr satse p at det gr fint.

Ikke superbra start, men da kan det vel bare gen vei fra her... OPPOVER... Bokstavlig talt

Klar for avgang!!!

Det har ikke blitt s mye bogging de siste dagene.
All tiden har gtt med til fikse sykkel :-)

Vi har vasket og gnikket, jeg har lrt skifte dekk, ta av og p hjulene, ta av pedaler og styret. Mye dill- for sykkelen m flatpakkes til flyturen, og bde hjulene og styret til sykkelen m skrus av. Jeg er litt nervs for nr jeg lander p flyplassen, og m starte med fikse sykkelen igjen. Selv om mannen min lover meg at det er en enkel sak, er det likevel noe av det jeg gruer meg mest til p turen...

Men, men... Sykkelen er iallefall klar.
Det er vel jeg os. Alt er som godt pakket, og om et dgn reiser jeg av grde mot Nordkapp.
Eventyret mitt skal snart begynne :-)

Den nyvaskede og nymekkede sykkelen min er klar for avgang. Og det er jeg ogs!!!!

Her er de flotte klrne jeg fikk fra Rhnish og getinspired.no i forbindelse med sykkelturen min. Plaggene skal selvsagt vre med p sykkelturen. buksen, toppen og treningsBHen er helt supre :-) Men jeg er spesielt fornyd med den deilige jakken.

Jeg skal forresten prve f blogget s mye som mulig underveis p turen. Jeg vet bare ikke hvor ofte jeg fr tilgang til internett, men hper det kan bli noen dager hvor jeg fr opdatert :-)

Planlegging av Norge p langs

Jeg planlegger sykkeltur for fult n. Jeg kjenner sommerfugler i magen, samtidig som jeg blir mindre og mindre nervs :-) Dette skal jo g s fint!!! Ruten min er planlagt og jeg er mentalt VELDIG klar. Tenk f lov til vre ute p tur i 30 dager da. Jeg gleder meg s utrolig mye til dra p nye eventyr !!!

Jeg sykler fra Nordkapp og langs kysten i nord, og innenlands fra Trondheim til Lindesnes.
Norge p langs- 2800 km alene p sykkel :-)

Bilde fra Rallarvegen, 2008

Det er overraskende mye som m gjres fr en snn tur. Flybillettene til Honningsvg er i boks. Men s m jeg jo lre meg lappe dekk, bytte slange, skru litt p sykkelen... Det er godt det er 5 dager til avreise enda!!! Dessuten er det faktisk en ganske dyr tur...

Jeg trenger mye utstyr til turen, og jeg mangler bl.a:

• Sykkelbukse med padding
  • Sykkelveske
  • Overtrekk til sykkelsko
  • Sykkelregnbukse
  • Vanntette hansker

Jeg er iallefall superheldig!!! Jeg har sendt noen f mail hvor jeg har spurt om bli sponset til sykkelturen min, Norge p langs. Silje Landevg (en veldig hyggelig dame) fra getinspired.no svarte med en gang. De kunne sponse med med noen antrekk fra Rhnisch. S utrolig snilt!!! Sjekk ut nettsiden- de har utrolig mye fint der.

Tur til Preikestolen

Forrige uke var Jon og jeg en liten svipptur innom til Preikestolen.

Preikestolen er et utrolig fint sted, med flott utsikt over Lysefjorden. Turen er veldig traffikkert da. Vi gikk forbiMANGE turister med breposer og pensko, og vi mtte st i k flere ganger. Menutsikten p toppen er s flott at turen anbefales likevel. Det tar bare 2,5 timer g hele lypen dersom manholder et godt tempo(minus stopp p toppen).

Et luftig sted dingle med bena...

Kjrag- som ligger innerst i Lysefjorden fr bli neste "Rogaland"prosjekt.

christinestrening

31, Bergen

Hei du :-) S hyggelig at du besker bloggen min. Jeg heter Christine og jeg har rukket bli 31 r gammel. Jeg er gift og mamma til verdens beste gutt p 1,5 r. Jeg er grnder og har eget enkeltmannsforetak; www.christinestrening.com. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber hovedsakelig med personlig trening utendrs i sm grupper, bootcamp og babybootcamp ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.