juli 2012

Hvilepuls

For ett r siden var jeg med i NM
... NM i slappe av :-)

I den anledning skrev jeg en artikkel for Folkenytt. Den kan du lese HER

Konkurransen var om f lavest mulig hvilepuls. Vi skulle legge oss ned i en hengekye, drikke kaffe og slappe av i 15 min.fr pulsen vr ble mlt av helsepersonell.Den dagen ble hvilepulsen min mlt til vre54 (etter en kopp kaffe, som har oppkvikkende effekt). I dag tok jeg testen igjen- rett etter at jeg vknet. Jeg ble skikkelig overrasket over resultatet, for hvilepulsen varheltnede i 32!!! Det er nesten som jeg mistenker klokken min i vre syk...

Vi kan ikke trene opp maxpulsen vr;den er bestemt fra fdselen av og synker med alderen. Enkleste mte regne ut makspuls er ved bruke formelen 220 minus alder (denne formelen er ikke alltid korrekt, men stemmer for 80% av oss. Det kan vre verdt ta en maxpulstest om man er veldig interessert). Det er heller ikke slik at den med hyest makspuls er den som er best i form, eller som pusher seg hardest p trening.

Det vi kan trene oss opp til er ke kapasiteten vr slik at viligger lavere i puls ved hy aktivitet. Vi kan ogs trene osstil komme raskt ned i hvilepuls igjen. F.eks mlte en av syklistene under rets Tour de France en puls p 210 da han kom i ml p tempoetappen, og ett minutt senere var han nede i 36. Det er helt vanvittig det.Dette med puls varierer veldig fra person til person. Det er derforheller ikke alltid slik at en personmed hvilepuls p 40 har bedre utholdenhet enn en som har 50. Hvilepulsen er kun en idikator p at DU har ftt en bedre utholdenhet.

Kilde: Olympiatoppen

Tur i natten

Grsdagen bleen travel (og fin) dag, og da klokken rundet 22.30 hadde jeg fortsatt ikke trent.

Meeen, bedre sent enn aldri. Mannen min og jeg hoppet i bilen ogkjrte til Skansen.
Derfragikk vi tidenes koseligste tur p Flyen, i nattemrket.

Ingen folk, helt stille!

Konens fjellvettsregel nr. 1: Forlat aldri huset uten lue og votter

Det kan anbefales g fjellturer i mrket. Du fr hele skogen for deg selv, og det er s vanvittig stille.Om vinteren pleier vi g med hodelykter, men n om sommeren blir det jo ikke s altfor mrkt. Gr vi p tydelige stier sfinner vi fint frem uten lys.

Det ble en 1,5 times tur i supertempo p oss.
... Og belnningen blekjempefinutsikt over Bergen by.

P nskelisten

Jeg har alltid vrt superfan av treningsklr fraHummel. Det har vrt lite utvalg av merket i Norge de siste rene, men n ser det ut til ater de tilbake for fult! HURRA sier jeg :-)

Jegnsker megdisse plaggene:

Joggedressen ser jo barefantastisk deiligut, og tightsen i midten er kjempekul.
... Og lang hettegenser... trenger jeg si mer?

*Drmme seg bort*

N er det helg i heimen (iallefall kveld), og jeg tar meg en velfortjent hvil etter dagens intensive oppgaveskriving. Det skal bli S godt f den i boks!

God helg fine dere

De galne har det godt #2

Jeg er skikkelig barnslig... Og leken!
Og det medfrer at jeg har veldig mange rare drmmer og ml.

Her ser dere hva som foregr i heimen om dagen:

Mlet over alle ml:
Konemor lrer seg st p hender! Det er vel noe alle burde kunne?

Jeg kan det nesten, synes det bare er s skummelt slippe bein nr. 2fra veggen!

Yes, de galne har det godt :-)

NB! Dersom jeg ikke tar telefonen nr du ringer er det fordi jeg er travelt opptatt i opp-ned verden!

Torsdag= den store intervalldagen

Hver torsdag vkner jeg med litt uggen mage.

Det er nemlig den store intervalldagen! Jeg gruer meg alltidhelt frem til kten, s jeg vet av erfaring at det er bra f de unnagjort fra morgenen av. Da er resten av dagen pen, dessuten er jeg veldig fornyd nr kten frst er gjennomfrt. Etterp er det ubsekrivelig deilig!

Dagens intervallkt sslik ut:

5 min oppvarming med rask gange

2 minutt lp-
12km/t
3 % stigning

1 minutt aktiv hvile-
6 km/t
4 % stigning

Dette gjorde jeg tilsammen7 ganger. Vanligvis lper jeg bare5-6 drag, men i raskere temponr jeg lper 2min intervallkter. I dag var det lite futt i beina og jeg mtte lpe saktere enn vanlig for komme meg gjennom kten. Dagsformen varierer :-)

Neste uke skal jeg lpe intervaller p Flyen. Det blir digg...

Dagens middag!

Christine goes Bootylicious in Oslo

Tamtitam, p onsdag flytter jeg til Oslo :-)
Yes, du hrte riktig!

Jeg har nemlig kommet medi Silje Mariela sin neste Booty gruppe!! HURRA!

Da blir det trening med flotte jenter tre ganger i uken, i hele august. Jegskal fbo hos min utrolig snille tante og onkel hele mneden, kose meg masseog trene bra. Ja, s skal jeg vre med alle de gode vennene mine som bor i hovedstaden. , som jeg gleder meg!

... Men jeg hper at jeg fortsatt har sjans p vinne konkurransennr jeg frst er i Oslo omrdet ;-)

Svmmetrening

Svmmehallen p studentsenteret er stengt om sommeren, og jeg har ikke ftt trent morgensvmming pen stund. I dag fikk jeg med meg min kjre mann i sentralbadet for en liten treningskt. Vi var i bassenget i en time og kjrte crawlintervaller, litt teknikkterping og ulike fartsleker. Det er morro!

rh, som jeg savner badei lagunene i Guatemala!

Slik ser ofte en av svmmektene mine ut:

• 10 minoppvarming, rolig brystsvmming
  • svmme en lengde kun med bena; med armene hvilnde p et flytebrett.
    Neste lendge legger jeg beina p flytebrettet og svmmer kun med armene.
    Jeg gjentar dette i 10 min
  • 10 min crawl kortintervaller (en lengde raskest mulig s 15-20 sek pause)
  • 15 min nedtrapping med rolig svmming- varierer teknikken

Morro, samtidig som det er god trening. Det er viktig med variasjon i treningen for unng skade. Mine bein tler iallefall ikke lping til alle kondisktene mine!

Norges hyeste fjell- check

Tjohei, n er Norges hyeste fjell i boks!

P fredag s vi at det var meldt sol p Galdhpiggen dagen etter, s da slengte vi oss i bilen og kjrte til Spiterstulen. Sjit, s spontane vi har blitt (forrige helg gikk vi jo Besseggen p sparket).

Vi kjrte i 6,5 timer. Vi tok turen over Sognefjell og kjrte forbimange flotte fjell.
Disse fjelltoppene (p bildet) beskte vi i fjor.

I gr gikk vi den fine turen til Galhpiggen, 2469 m.o.h. De vanligste rutene til toppen er fra Spiterstulen som ligger p1104 moh. (denne ruten har mye stigning) og fra Juvasshytta (1841 moh.). Vi valgte g lengste og tyngste vei til toppen.

Vi startet i sol og varme, og det lovet bra. Jeg har alltid sagt at nr jeg skal g Galdhpiggen skal det vre for nyte utsikten over Jotunheimen og se alle fjelltoppene jeg drmmer om.

Vel, slik ble det ikke denne gang. Halvveis oppe skyet det skikkelig til, og vi ble gende inne i en tkeklatt :-) Men slik er det av og til. Man kan ikke f fulltreffer p vret hver gang! Hedigvis koser jeg meg stort sett p tur uansett vr.

P toppen av Galdhpiggen, 2469 moh.

P toppenhar de faktisk en liten hytte hvor de selger kaffe, pler, brus og godis (bak oss p bildet). Ubeskrielig deilig kunne hvile inne i varmen- jeg er skikkelig frossenpinn, og hater ta pauser p tur. N fikk vi hvilt hele 20 min p toppen :-) Uten utsik da...

Jeg ble positivt overrasket over turen. Det var fin utsikt (s lenge det varte) og de eviglange kene jeg har lest om var ikke se. Ellers var hele turen en lang motbakke og store deler var labbe i sn. Tungt, men deilig! Hit m vi tilbake- i sol og muligheter for utsikt. Men da velger vi nok veien fra Juvashytta og over isbreen... Det er en mye kortere tur med mindre stigning,og variasjon er fint:-)

... Vi kjrte hjem igjen samme dag som vi gikk turen. Tur/retur Bergen- Galdhpiggen p ett dgn.
Det er ikke verst!

Booty Building dama p Norges tak

Jepp, dere leste riktig.
Jeg og Booty Building dama har vrt p Norges hyeste fjell, Galdhpiggen i helgen!

Jeg fikk henne til bryne seg p hye fjell i Jotunheimen. Og n vil hunf meg til bryne meg i Booty Building gymmet :-) Hun har nemlig inspirert meg til deltai konkurranse om vinneen treningskt med de flotteste jentene med den beste treningen.

P vei til toppen, FR tkelaget tok oss :-)

Jeg har n testet Booty Building treninga og Femme Fatale og jeg elsker opplegget. Det jeg liker best er at det er mye variasjon i planene, og jeg rekker ikke g lei. Man spiser godt samtidig somtreningen klart gir gode resultater. Det er s morro!!!!

Her er vi p toppen av Galdhpiggen 2469 m.o.h... I tka.

I fremtiden kunne jeg tenke meg vre med p lignende Femme Fatale konseptet- men i en variant man kan kjre lengre enn i 5-8 uker. Rett og slett et bra og variert opplegg som vil gi meg en mer definert kropp, bedre form, overskudd i hverdagen og en skikkelig nice Booty ;-) Ja, s hadde det vrt genialt med et treningsprogram for ferie- med noe man lett kan gjennomfre p reiser!

Jeg har ubeskrivelig lyst til vinne konkurransen. S lyst at jeg gladelig kjrer den lange veien fra Bergen til Oslo for vre med :-) nsk meg lykke til da!

Christines etter trening vafler

Bananvaflerer faktisk skikkelig godt, spesielt rett etter trening.
Jeg mikset sammen min egen versjon i gr, med litt inspirasjon fra Kristines lefserre.

Vafler, ca 3 stk.

• 0,5 ts kardemomme
  • 1 banan
  • 3 ss vann

Rr sammen 1 egg og 1 hvitte. Tilsett 3 ss vann ogalt det trre. Rr inn1 most banan. Pisk 2 eggehvitter stive, ogbland forsiktig inn i rren. Stek vaflene og nyt med ferske br... Eller syltety.

Mmmm :-)

Slyngetrening

... Etter lange fjellturer m jeg ta det rolig noen dager. Jeg har jo jumpers knee p begge knr, og de er ikke like entusiastiske som meg til bestige topper. Kjedelig, men det er bare slik det er.

Derfor trente jeg i slynger i dag. Tungt, og sknsomt for bena.

Denne velsen er killer for magen.

St i plankeposisjon med strake armer. Trekk knrne mot brystet mens du skyter rompa opp samtidig som du passer p ikke synke ned mellomskulderbladene. P vei tilbake skyter du kroppen s langt bak skulderposisjon som du klarer. Jeg kan garantere deg stlhet dagen etterp :-)

Tur over Besseggen

... Da er vi hjemme igjen etter en fanastisk helg i Jotunheimen.

Jeg har drmt om g over Besseggen i maaange r n, men vi har alltid hatt uflaks med vret de helgene det har vrt aktuelt reise. Derfor slengte vi oss i bilen lrdag ettermiddag da vi s det var meldt to dager med sol. Og i gr fikk vi gtt den fine turen.

Kiler det i magen n eller,mamma? :-)

Turen over Besseggen er 17 km lang, og det hyeste punktet ligger p 1743 moh.

Det vanligste er ta ferje inn til Mermurubu og g derfra, over Besseggen og tilbake til Gjendesheim. Men de ansatte p Gjendesheim anbefalte oss g denmotsatte veien. P den mten fikk vi finere utsikt, og vi slapp g i k. Deilig!

Turen var knallfin, menjeg ble ganske skuffa over selve Besseggen.

Jeg hadde sett for meg en knallbratt egg hvor man fr sommerfugler i magen nr man gr over. Det var jo bratt, men lang fra skummelt, og den kan ikke kalles for en luftig topp akurat... Men fint var det!

Her er selve Besseggen

Vi haddeutsikt over Jotunheimen. *Drmme seg bort utsikt*. Det er jo her de aller fleste av norges 2.000 meter topper ligger- og mangeav dekrever klyving/ klatring for n toppen. Her er det mange fjell som kan vente seg et besk fra meg :-)

Uten mat og drikke, duger Christine ikke. Speltlumper med Philadelphia sjokoplegg og matpakke er mmmm :-) I den rekkeflgen. Life's short; eat dessert first!

Verdens beste mann! Min mann...

Jeg elsker tur <3

Ut p tur...

Vi var skikkelig spontane i dag.

I ettermiddag sjekket vi yr.no og s at det endelig er meldt to dager med sol i Jotunheimen. Vi svingte oss rundt, pakket turklr og slengte oss i bilen. Etter 5 timer kjring er vi n p Dnt hytten Gjendesheim.

I morgen skal vi g Besseggen. Jeg gleder meg som en unge.

NY PERS

Motivasjonen svinger i blandt.

De siste to dagene har jeg deppet litt og sukket over at jeg fler jeg ikke har hatt fremgang.Slike tanker kan f meg til ville gi opphele kostplanen min. Og s tenkte jeg at jeg aaaldri kommer til klare mlet mitt p 10 push ups innen utgangen av august.I gr tok jeg meg sammen,ogbestemte meg for faktisk teste antall push ups igjen. Og jaggu meg perset jeg!!! Da jeg testet for 3 uker siden klarte jeg 6 stykker. I gr smekket jeg til med 9,5 p rappen; om man kan telle halve repetisjoner p push ups da! Men jeg var virkelig ikke langt unna 10 reps. HURRA!

MASSE ny motivasjon!

Snart har jeg 10 reps inne. Jeg m vel sette ny og kortere frist da... Skal vi si innen2 uker?

For meg viser dette at man ofte har ndd mer enn manlegger merke tilselv. Hadde jeg ikke tatt fr- og etter bilder hadde jeg ikke sett at jeg har hatt endringer i kroppen min. Og p grunn av treningsmlene mine ser jeg ogs at jeg har blitt sterkere. Derfor er konkrete treningsml kjempeviktig- slik at du faktisk kan mle fremgangen din! Det gir motivasjon. Jeg har ogs oppdaget at det er viktig sette seg en realistisk dato for nr mlene skal vre oppndd. P den mten kan man gjre justeringer dersom mlet ikke er ndd innen fristen.

Setter du deg treningsml?

Dagens villtur

, i dag skulle jeg lage blogginnlegg med bilder fra min aller frste klatreturp flere taulengder! klatre flere taulengder vil si at mansikrer hverandre underveis i klatringen slik at man kan klatre rutersom er lengre enn tauet man har med. Da str man i veggen mens man sikrer den andre som klatrer- ikke bare nede p bakken. P den mten kan man n hye fjelltopper.

Planen i dag var kjre til Sotra og finne klatreveggen "Jesusveggen". Der skulle vi kose oss med flere klatreruter. Vi kom oss til Sotra, men noen Jesusvegg fant vi ikke med det frste.

Slik har dagen vrt sett ut!

Vi gikk oss vill i buskekratt, bratte fjellvegger, myrlandskap; You name it.Vi mtte klyve ned bratte fjellsider, havnet i myrer og bekker og ble skikkelig vte p beina. Og da vi kom hjem hadde jeg barnler over alt.

Da vi endelig fant veggen hadde vi sullet rundt i3 timer, og det ble for seint til skulle klatre opphele veggen. Men vi fikk oss iallefall en lang fjelltur, ogn vet vi hvor veggen ligger (bare 20 minutters gange fra bilen). Vi fant ogsmange andre fine ruter i omrdet, s i morgen drar vi tilbake.

Da kan jeg forhpentligvis vise dere bildene jeg ville dele i dag :-)

Morgencardio

Uff, det er skikkelig grtt ute i dag!
Men jeg har likevel komt meg ut p morgencardio.

Det ble en runde rundt vannet. Kjempedeilig start p dagen. Da jeg kom hjem lagde jeg kjempepannekake a la Kristinetil frokost, krp opp i sofakroken og storkoooste meg.

Jeg elsker morgenstunder!

N er vi pakket og klare; vi skal p dagsekspedisjon. iiiiik, det blir s spennende. Viser dere i kveld :-)

Dagens styrke og intervall kt

... Da var dagens treningskt unnagjort :-)
Det var tungt komme i gang i dag, men det fltesknalldeilig etterp.

I dag startet jeg med hyrepsstyrkekt, med 20 repetisjoner p hver velse- untatt p marklftene.

• Marklft
  • Sideplanke
  • Bulgarske utfall
  • Goblet squat
  • Glutebridge med stang
  • Nedtrekk
  • Skulderpress

kten bleavsluttet med kortintervaller ute; 30 sek lp og 15 sek aktiv hvile- 6 ganger. De siste gangene har jeg lpt intervaller p tredemlle- ute fr man jo skikkelig opplevelse av fart. Det er gy! Jeg har faktisk blitt glad i intervaller. Hvem hadde trodd det? Og dere... Jeg skippet tyingen- igjen. Jeg er s utrolig slurvete p det omrdet. Snart blir jeg stiv som en stokk!

Hva er dine intervall favoritter?

Er trening alltid gy?

rh, i dag fles det tungt skulle mobilisere krefter for komme seg avgrdep trening. Jeg er stiv og stl etter ukens hyrepstrening og grdagens intervaller. Jeg vil aller helst ligge hjemme i sofan, se en film og trkke i meg godis... Mange vil nok si at dersom man ikke vil trene en dag skal man bare holde seg hjemme, og unne seg litt ekstra kos. At man bare skal trene de dagene det fles lystbetont. Jeg er ikke helt enig, for hver treningskt er virkelig ikke ren glede. Jeg er veldig for regelmessighet. Noen ganger vil man trene mer, andre ganger vil man trene mindre. Jeg tror regelmessig trening og et sunt hverdgskosthold er det som fr deg til n mlene dine... Og det hele tidenskulle unne seg en is her og en sjokolade der kan vre det som setter en stopper for fremgang.

Jeg er veldig heldig, for det jeg liker aller best er vre i bevegelse. Trening og friluftsliv gjr meg veldig, veldig glad. Jeg fr en flelse av mestring og trening gir meg energi i hverdagen. Men en sjelden gang i blandt frister det ikke dra meg avgrde p trening. Og av og til vil jeg aller helst bytte ut de sunne maten min med sjokolade og lasagne med masse ost. Da tenker jeg p at etter en god treningskt fler jegmeg mye bedre! Og dersom jeg spiser sunt i ukedagene, kan jeg heller skeie ut med et friere kostholdi helgen.

Er det virkelig usunt "bare" unne seg noe godt i helgen? Er det ikke det vi vokste opp med da? Oger det usunt trene regelmessig? Det er regelmessighet som har ftt meg i bedre form iallefall (du kan se fr og etterbildene mineHER). ikke unne meg en is hver gang jeg vil ha en, og komme meg p trening ogs de gangene jeg ikke vil har utgjort forskjellen for min del. Selvflgelig ogs ved hjelp av en god trenings- og kostholdsplan (les: Femme Fatale). Men det finnes ingen hokkus pokkus. Endring krever fokus og regelmessighet!

... Jeg synes iallefall det er verd det. Uten tvil :-)

Intervaller

I dag var det steintungtp trening.
Intervaller er bares ubeskrivelig vondt!

Sliten og svett, men smilet er p plass!

P planen i dag stod det5x2 min intervaller. Det vil si2 min lp og1 min aktiv pause- og gjenta dette tilsammen 5 ganger. Jeg var skikkelig stiv i beina etter hyreps styrketrening i gr, s det var vondt allerede fra frste drag. Jeg kjrte p med 1% stigning og 13,5 km/t. I pausene gikk jeg p 7 km/t. Etter litt nedtrapping hadde jeg total hvile i 5 min fr jeg avsluttet med 20 min moderat kardio.

Under intervallkter tenker jeg alltid "hvorfor i alle dager gjr jeg dette", men ikke lenge etter gleder jeg meg til neste intervallkt igjen. Det er jo litt morro ogs- og konkurransemenneske som jeg er vil jeg bare perse for hver gang jeg lper.

Jeg var helt pumpa etter kten, og kom meg s vidt hjem igjen :-)

Hjemme tok mannen min i mot meg med pne armer. Jeg fikk slenge meg ned i sofan mens han smekket sammen den beste omeletten med skinke og masse grnnsaker. Jeg er heldig jeg!

Feriekosthold

Det er ikke s veldigvanskelig holde seg til et sunt kosthold p ferie her i Praha.

Alle mltidene vi har bestilt er med rene proteinkilder og kun grnnsaker, bnner og eller linser/couscous som tilbehr. Akurat som jeg spiser hjemme. Porsjonstrrelsene er ganske sm og detpasser meg perfekt.

Maten her er helt utrolig og hvert mltid er en ren nytelse.

Men det er ferie, og jeg skeier ut med litt vin til maten, og en desserten gang i blandt:-) Litt ekstra koshrer med! ... S"forebygger" jeg p med 30 min morgencardio hver morgen for kunne vedlikeholde formen i ferien!

Dagens lunsj var salat med jordbr, oget lite stykke varm"goat cheese" med karamellpulver.
Dette skal jeg lage hjemme en gang ogs! Smakene var knallgode sammen.

Jeg er forelsket i Praha; det er et fantastisk sted. Vi finner en koselig kaf eller restaurant i hvert smug vi kommer til. Og menneskene her er utrolig gjestfrie! Hit skal i tilbake en gang...

Dagens...

Denne bare m jeg dele med dere; Jeg synes denne er s fin...

Praha & sommervarme

Vi har det supervarmt her i Praha.
Sol, 30 grader og ingen vind. Her gjelder det ta det langsomt.

Vi har trasket rundt hele dagen og ftt med oss mange severdigheter. Det er deilig oppdage storbyer til fots synes jeg. Da fr man sett s mye mer, og man fr bevegd seg litt ekstra.

Vi harslappet av p koselige kafer og restauranter.
Det er ufattelig bra mat her i denne byen.

Shoppingen herer ogs knallbra, med billig og bra utvalg. Jeg har ftt meg diverse treningsklr fra Nike og Adidas, samt noen klatreklr og envindtett turjakke!

Jakke fra mountain hardwear og en deiligklatrebukse

Det er fint med ferie :-)

Morgencardio p ferie

Dagens morgencardio er unnagjort.

Ser litt sur ut, men jeg er bare veldig konsentrert!

Treningsrommet her er skuffende drlig.
Det er kun en elipsemaskin, en liggesykkel og et mulitstyrkeapparat- som forsvidt funker helt greit. Men treningsapparatene er i samme rom som badstuen! Hvor teit er ikke det? Det fltes som om jeg trente i hundre grader, selv om badstuen heldigvis var avsltt.

Jeg fr iallefall gjort alle velsene p overkroppen, og gjennomfrt min daglige morgencardio.
Trening i ferie er for meg uansett fokus p vedlikehold...

De 3 apparatene i fitness "senteret"... Badstuen er inni denne slvboksen

Ha en sporty fredag

Grillet andebryst

h, for en dag!!!
Praha er virkelig helt fantastisk. Det var jammen p tide atjeg kom meg hit en tur.

Vi bor veldig sentralt, bare 10 min gange til midt i gamlebyen.
Planen for ferien er legge svrt f planer, bare slappe av i fine omgivelser og ta livet som det faller seg.

... Men har du noen "what to do in Praha" tips, gi gjerne en lyd :-)

Og dere... I dag fikk vi oss tidenes middagsmltid. Menyen bestod av mozerella ost og tomat til forrett, og grillet andebryst med artisjokker og grnnsaker til hovedrett. Det er glatt kret til rets beste mltid.

Sjekk s fint det er her!

N skal vi alleredelegge oss. Vi stod jo opp klokken 03.30 i natt, s jeg er helt gen...
Jeg gleder meg masse til morgendagen!

Ha en fin kveld. Vi skrives :-)

Guess where I am...

... Puh, for en lang morgen!
I dag tidlig stod vi opp klokken 03.30 for dra med morgenflyet til Praha.

N er vi endelig fremme, og hotellet viser seg vre veeeldig fint.De har bde spa, badstu,treningsrom og champagnefrokost. N skal vi sjekke ut fasilitetene p hotellet. Treningsrommet m inspiseres, og magen roper etter mat.

Ha en fin dag s lenge :-)

Hjemmelaget kokosyoghurt a la Christine

Mmmm... Jeg mikset sammen en superhrlig kokos"yoghurt" til lunsj i dag.
Dette bare m du teste!

• 1/2 boks mager kesam
  • 1/2 boks cottage cheese
  • 1 ss sukrin
  • 1 ts vaniljepulver (ikke vaniljesukker)
  • 1 ss kokosmasse

Rr sammen, ogla det hvile i kjleskapet i ca 20 min.
I can guarantee you; det erknallgodt! Bonuset er at"yoghurten" er veldig sunn ogs :-)

Sporty onsdag

Tusen, tusentakk for overraskende positiv respons p innlegget med fr/etter bildene mine.Jeg er helt overveldet!!! Jeg postet bildet med 10.000 sommerfugler i magen, og s for meg det verste. Men det var ingen grunn til bekymring; dere er jo s fine. Jeg smiler fra re til re og fr litt klump i halsen av alle degode ordene deres. You made my day :-)

Jeg har ftt masse ny motivasjon! Jeg skal n de neste mlene mine. Jeg har satt 30 august som deadline.

• Klare 1 chins
  • Klare 10 push ups
  • G ned 3 kg til
  • Bli mer definert
  • ... Og bli mer fornyd med meg selv

N brer det avgrde til trening. Blir du med?
Sleng deg p denne planen da vel...Kort og effektivt!

• Marklft
  • Tricepspress.

Ha en sporty onsdag.

Lek og morro :-)

I gr var en drmmedag for Christine!

Jeg er nemlig utrolig glad i leke, og p sightseingen i gr var detlek i massevis. Og latter! Dagen startet med at mannen min, far, mamma og lillses dro til Vikingsenteret p Avaldsnes.

Der fikk jegkjre traktor... Iallefall p liksom.

... Og jeg fikk kle meg ut som en viking med fine folk.

Ikke nok med det! Jeg fikk ogs bo i en steinalderhytte.
... Dessuten ble jeg skremt av skumle statuer! Skvetten, jeg?

Vi dro rett fra Vikingtiden til New York!
Hello statue of liberty.

Vi kjrte karusell... Og jeg ble kvalm!

... Mannen min klatret s hyt at alle ble nervse!

Den fine dagen endte p landstedet vrt. Far og Jon fisket makrell til middag!Mmmm...
Tusen takk til den beste familien, for den beste dagen!

Hipp hurra for den fine mamman min, som fyller 50 r i dag :-) Go'klem til deg!

Ferietrening

Thiohei. N sitter vi p ferja p vei til Bergen, og jeg tester mobilblogging for frste gang.
Prver holde tunga beint i munnen her.

Vi har hatt en super helg hosfamilien mini Haugesund. Det harvrt hy "avslapping og kosefaktor" ito dager, og idag var vi turister p Karmy. Jeg viser dere bilder i morgen.

Ikveld fikk vi testet teningssentre iHaugesund. Frst var vi innom Trimeriet, men der snudde vi fort. De skulle ha 200 kr pr. pers for dagstrening. Crazy!!! Vi dro videre til Nautilus/ Actic ved svmmehallen. De har heltsuper service der, og det er billig!Skal du trene i Haugesund s ta turen innom der.

Fornyd etter trening. Nye muskler p rygg og skuldre titter endelig frem. Weee :-)

christinestrening

34, Bergen

Hei. Jeg heter Christine, er gift og mamma til en gutt p snart 2 r. Jeg er utdannet sosionom, personlig trener og kostholdsveileder og jobber som grnder i egen bedrift med utetrening; www.christinestrening.com. Hos meg finner du effektive bootcamper og babybootcamper ulike steder i Bergens vakre natur; ret rundt. Selv lever jeg for trening og friluftsliv, og elsker det meste av aktiviteter som foregr utendrs. Langtur er tingen, og sommeren 2011 syklet jeg Norge p langs helt alene. Etter det har jeg blitt gira p begi meg ut p enda flere vgale drmmer- og drmmer er det ikke mangel p! Jeg trener mot mitt frste ironman 70,3 i Haugesund juli 2015 og fulldistanse ironman (Coastman) i august 2015. Flg meg gjerne p veien. Mer info om meg; hjemmeside- www.christinestrening.com. Du finner meg ogs p instagram og facebook ved ske christinestrening. Mail: christinelystrup@gmail.com.